Inaktiv platsannons

Samtrygg letar efter en ny kollega till vårt kundtjänst-team! i Stockholm

Samtrygg är en snabbväxande start-up som sedan starten 2013 växt med 150% årligen med tusentals nöjda kunder över hela landet. Vår mission är att skapa en trygg och smidig andrahandsmarknad för både hyresgäster och hyresvärdar. Vi letar nu efter en ny kollega som vill vara med att fortsätta bygga och utveckla vår kundtjänst organisation och som skulle trivas i en dynamisk startup-miljö!

Om tjänsten

Som kundtjänstmedarbetare hos Samtrygg kommer du att arbeta i en mångfacetterad roll där uppgifterna kretsar kring att ge våra kunder en så bra upplevelse som möjligt. Tjänsten omfattar ungefär 15 timmar per vecka och vi är flexibla i hur du väljer att allokera dina timmar. 

Du kommer ofta vara kundens första personliga möte med Samtrygg och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör och kan förmedla det värde vår tjänst medför. I din tjänst kommer du även hjälpa våra kunder med deras ärenden, vilket innefattar vissa mer administrativa uppgifter.

Vi kommer ge dig stort ansvar och det finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget då vi har högt i tak och uppmuntrar dig till att ta egna initiativ! 

Ansvarsområden i din roll:

  • Registrera nya kunder, boka visningar samt svara på allmänna frågor
  • Hjälpa kunder med tekniska eller administrativa problem
  • Administrera och handlägga kontraktsskrivning
  • Rådge kunder gällande bland annat hyra, hyresperiod eller annonsutformning
  • Informera om Samtryggs tjänst och förklara innebörden av exempelvis vårt trygghetspaket

Vi letar efter dig som: 

  • Har någon erfarenhet av kundservice eller någon form av försäljning
  • Både behärskar engelska och svenska flytande i både tal och skrift
  • Trivs i en kreativ och social miljö där du har chans att bidra till vår framtida utveckling
  • Har ett lösningsorienterat arbetssätt och kan ta egna initiativ för att lösa problem
  • Har en positiv attityd och kommunicerar denna både internt och mot kunder

Vilka resurser som finns att tillgå: 

  • Ett team med engagerade och vänliga kundservice-agenter som alltid kan hjälpa dig vid behov
  • Vårt egna CRM system samt andra digitala verktyg
  • Ljusa, nyrenoverade lokaler i centrala stockholm med Mac-datorer för varje agent
  • En prestigelös och lyhörd strategisk avdelning med bland annat vår marknadskoordinator, chef för affärsutveckling och VD

Om oss:

Vi​ ​grundade​ ​Samtrygg​ ​för​ ​att​ ​skapa​ ​bättre​ ​villkor​ ​på​ ​en​ ​dysfunktionell​ ​marknad​ ​och​ ​samtidigt bli​ ​en​ ​naturlig​ ​mötesplats​ ​för​ ​människor​ ​som​ ​efterfrågar​ ​en​ ​trygg​ ​och​ ​smidig andrahandsuthyrning.​ Du kommer att bli en del av vårt vänliga team på 15 personer där alla delar en positiv attityd och högt engagemang. Vi​ ​är​ ​ett​ ​ungt​ ​företag​ ​som​ ​jobbar​ ​som​ ​ett​ ​team​ ​och​ ​vi​ tror ​därför​ ​att​ en ​positiv, ansvarsfull och samarbetsvillig​ ​personlighet​ ​är viktigt för att du ska trivas hos oss.​ ​Således​ ​ser​ ​vi​ ​heller​ ​inte bara​ ​till​ ​din​ ​tidigare​ ​erfarenhet​ ​utan​ ​värderar​ ​även​ ​din​ ​personlighet,​ ​attityd​ ​och​ ​ditt intresse för området ​mycket​ ​högt.

Ansökan

Vill du vara med på vår resa mot att skapa bättre villkor på andrahandsmarknaden? 

Skicka då in din ansökan med CV och personligt brev genom The Hub. När du ansöker om en tjänst hos Samtrygg godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.  

Har du några fler frågor eller funderingar kring tjänsten, är du självklart också varmt välkommen att höra av dig.  

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Universitet/Högskolestudier
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb), Heltidsjobb (erfaren)
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kundservice / Call Center | Jobb för kundservicemedarbetare | Heltidsjobb (förstajobb) | Heltidsjobb (erfaren) | Universitet/Högskolestudier