Inaktiv platsannons

Löneadministratör sökes till Actic i Solna

Om tjänsten

Är du en engagerad och driven person som har några års erfarenhet av att arbeta självständigt lön? Har du dessutom ett intresse av hälsa och friskvård? Då är du den vi söker som vår nya kollega på Löneavdelningen!

Actic är en ledande friskvårdskedja med ca 168 anläggningar och över 230 000 medlemmar fördelat på Sverige, Norge, Tyskland och Österrike. Sverige är den enskilt största marknaden för Actic med ca 170 000 medlemmar fördelat på över 100 träningsanläggningar från Ystad i söder till Kiruna i norr. Vårt fokus ligger på att skapa ett friskare samhälle genom att inspirera och engagera alla människor till en bättre hälsa och ökat välmående. Vi tillhandahåller bra förutsättningar för träning i välutrustade träningsanläggningar och välutbildade instruktörer som hjälper våra medlemmar att nå sina mål.   

Beskrivning av arbetsuppgifter

HR/Löneavdelningen består idag av åtta medarbetare som arbetar med löne- och HR processerna för samtliga länder. Vi hanterar löner för ca 2000 löner per månad, och supporterar våra chefer i löne- och Hr-frågor. Du kommer att arbeta med lönehantering, förmånshantering, avstämningar, årsskifteshantering, avtalsskrivning, pensioner, reseräkningar och övriga uppgifter som hör till en löneavdelning.

Du kommer att vara en av fyra personer som arbetar med lönerna för Sverige, även viss HR-administration ingår i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta i lokaler på huvudkontoret som är centralt beläget i Solna Business Park med gångavstånd till ett av våra gym. Under 2020 kommer vi att flytta till helt nybyggda lokaler i Ulriksdal, med gym i samma byggnad.

 

Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter
  • Löneberedning för ca 600 anställda från ax till limpa
  • Supporta chefer och medarbetare i lön- och HR-frågor
  • Tolkning av kollektivavtal
  • Reseräkningshantering
  • Årsskifteshantering
  • Semesterårskifte
  • Kontoavstämning

Din bakgrund 

Minst 1-2 års erfarenhet av lönehantering för större företag och vana att supportera chefer i lönefrågor. Du utrycker dig väl i både tal och skrift. Erfarenhet av avtalstolkningar och schemasystemet TooEasy samt lönesystemet Flex är meriterande.

Som person vill vi att du är ansvarstagande och noggrann. I vårt team ställer vi upp för varandra och har kul, vi söker därför en person som också trivs med att samarbeta. Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har god självinsikt och vill ständigt utvecklas. Du är givetvis strukturerad och administrativt lagd.

Vem är du

Vi värdesätter dina personliga kompetenser högt och söker dig som passar in på dessa:

  • Social - lyssnar, kommunicerar och bidrar till arbetsmiljön på ett positivt sätt
  • Ansvarsfull - tar ansvar för sin uppgift, driver sitt arbete vidare
  • Målmedveten – ser möjligheter i varje situation
  • Energi - har förmågan att lägga ner tid, energi och engagemang på sitt arbete
  • Personlig mognad – är trygg, stabil

Urvalsprocessen sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta Johanna Ohlsson (Löneavdelningens Teamleader): johanna.ohlsson@actic.se

Varmt välkommen med din ansökan!

 

   

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Deltidsjobb