Inaktiv platsannons

Nu söker vi kollegor till Nordea Finans, team Customer Services i Stockholm

Om tjänsten

Nordea Finans är en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla arbetar tillsammans för att skapa de bästa kundupplevelserna. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag, vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du vill att din arbetsdag ska innehålla problemlösning, ett högt tempo och mycket skratt, med såväl kunder som kollegor, då är detta en perfekt arbetsplats för dig!
 
Nordea Finans är ett dotterbolag till Nordea. Vi ansvarar för objekt- och rörelsefinansiering, där våra huvudprodukter är leasing, avbetalning, fakturabelåning, kontraktsbelåning och kort- och konsumentkrediter. Produkterna marknadsför vi genom Nordeas kontorsnät samt via våra samarbetspartners, så som leverantörer och detaljister.
 
Kom och arbeta med oss på Customer Services på Nordea Finans! Vi är ett gäng på ca 40 kollegor, och nu söker vi ännu fler kollegor för tillsvidareanställning.
 
Om tjänsten
Som Customer Adviser möter du våra privat- och företagskunder via telefon och mejl. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Du ger förstklassig service, tips och råd kring finansbolagets tjänster och produkter.  
 
Vad ska du göra?
 
  • Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet 
  • Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer med fokus på att lösa kundens ärende direkt 
  • På ett proaktivt sätt fokusera på att hitta servicemöjligheter i mötet med kunden

 

Din profil
Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus, och som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
 
Du: 
 
  • Har en god förmåga att förstå kunden, en naturlig fallenhet för att etablera kontakt och ett proaktivt sätt att möta kundens behov
  • Arbetar aktivt med att hela tiden utvecklas och gillar att dela kunskap med dina kollegor 
  • Har ett eget driv och brinner för att harmonisera och förenkla processer
  • Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo
  • Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd
  • Har goda kommunikativa egenskaper
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
  • Har gärna erfarenhet av kundservicearbete, önskvärt inom bank- och finanssektorn
  • Har lägst gymnasiekompetens

Låter det här som du? Vi ser framemot din ansökan!
 

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)