Inaktiv platsannons

Business Responsible Fraud till OKQ8 Bank i Stockholm

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Jobbeskrivning
Är du en analytisk person med erfarenhet av bedrägerihantering och arbete med finansiella tjänster? Drivs du av ett arbete som kräver att du ständigt håller dig uppdaterad kring omvärldens krav? Tveka då inte att söka vikariatet som Business Responsible Fraud hos Bank & Members!

Tjänsten är placerad på Sveavägen i Stockholm och är ett vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning.

Rollen

I rollen som Business Responsible Fraud är du ansvarig för att:

• Proaktivt övervaka bedrägerier samt arbeta för att minimera förluster och följa lagstiftning.

• Säkerställa att reserveringar och avskrivningar verkställs utifrån beslut i reklamations- och bedrägeriärenden.

• Representera OKQ8 Scandinavia, internt samt externt, avseende Fraud relaterade ärenden.

• Arbeta löpande med systemförändring, processförändring för att efterfölja legala krav samt säkerställa kundfokus parallellt med att kvarhålla kostnadseffektivitet.

• Ha insikt i detaljerna inom det dagliga operativa arbetet.

• Vara väl införstådd i affärspåverkan, legala krav samt kundpåverkan avseende de löpande dagliga processer som finns under ansvaret.

• Ha en tät dialog med Head of Operations säkerställa att daglig verksamhet går i linje med uppsatta mål, processer och vision.

• Vara processledare och SME för processer relaterade till reklamationer och bedrägerier.

• Hantera transaktionsövervakning

• Göra bedömningar av reklamationer/bedrägerier • Utföra Statistik/Rapportering

• Genomföra omvärldsbevakning

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har utbildning på gymnasial nivå samt minst 3-5 års erfarenhet av bedrägerihantering och arbete med finansiella tjänster.

Vi söker dig som är noggrann, social och analytisk samtidigt som du besitter förmågan att hantera många parallella processer samtidigt. Vidare arbetar du beslutsamt och fokuserat mot att nå dina uppsatta mål.

Vi erbjuder
Livet med OKQ8 Scandinavia

• Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.

• Flexibelt arbetsliv - På OKQ8 Scandinavia arbetar vi tillsammans för att nå våra mål, det är så vi får de bästa resultaten. Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.

• Familj och fritid - Att ha en sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för vårt välmående. Vi tror även att det gör oss mer effektiva när vi arbetar. Som arbetsgivare vill vi möjliggöra, och uppmuntra till, ett liv där vi kan kombinera familj och en aktiv fritid med arbete och karriär.

• Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. Det vill säga, bli bättre på vad du är bra på – men prova även gärna något nytt. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Joakim Forsberg Green via Joakim.ForsbergGreen@okq8.se alt 070 795 24 35. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Business Partner Elisabeth Roll via elisabeth.roll@okq8.se alt 070 168 81 49.

Vi jobbar med löpande urval så välkommen att skicka in din ansökan omgående, dock senast 4 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
OKQ8 Sverige och Q8 Danmark utgör tillsammans ett av Skandinaviens största oljebolag. Vi är en engagerad och kundorienterad organisation med cirka 5000 anställda i Sverige och Danmark. Våra värderingar är öppen och ärlig, kundfokus, kompetens, snabbt och smidigt, och de påverkar vårt dagliga arbete. Våra medarbetare har alla något unikt att erbjuda, och genom våra värderingar kan vi växa och utvecklas. Vi har cirka 1000 servicestationer i Skandinavien, där vi tillhandahåller produkter och tjänster för människor i rörelse. Vi erbjuder bränsle, hög tillgänglighet och ett stort urval av bilrelaterade produkter samt färska livsmedel och 100 % rättvisemärkt kaffe. Vi arbetar aktivt med att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga bränslen och produkter.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb