Inaktiv platsannons

Supporttekniker (1:a linjens support), säsongsanställning i Göteborg

Om tjänsten

Supporttekniker (1:a linjens support), säsongsanställning
IT-avdelningen, Liseberg AB

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 425 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus som är helägt av Göteborgs Stad.

Lisebergs IT-avdelning består av tre områden; IT-drift, utveckling och it-support och har tillsammans 11 medarbetare. Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar att bidra till affärsutveckling enligt bolagets övergripande strategi och mål. Vårt uppdrag är att leverera tjänster, plattformar, service och support som skapar möjligheter för verksamheten att lyckas.

Varför ska du välja att bli en av oss?
Liseberg har som mål att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser, och vi behöver dig som känner glädje och stolthet över att vara en del av vårt varumärke. Här får du bidra till utveckling inom ditt arbetsområde och möjlighet att påverka både Lisebergarens vardag och gästens upplevelse av sitt besök. Din arbetsplats finns mitt i Göteborg och du ingår i ett kunnigt team som löser sina uppdrag med samarbetsanda och gott humör.

Vem är du?
Vi söker dig som är driven, har ett gediget teknikintresse och brinner för att ge exceptionell service. För att lyckas i din roll som Supporttekniker på Liseberg så behöver du kunskap inom Windows 10. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning inom området, erfarenhet av Office 365 eller grundläggande nätverkskunskap. Vi ser gärna att du har tidigare supporterfarenhet och telefonvana, eller erfarenhet av att möta kunder eller gäster.

Då Supportteknikerrollen är IT:s ansikte utåt i verksamheten så värdesätter vi högt en god känsla för service, social kompetens och att man obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska. Prestigelöshet och att man är en god teamspelare är viktigt för att lyckas i rollen. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa inkommande ärenden från verksamheten.
Din vardag kommer att vara varierande och exempel på arbetsuppgifter kan vara att genomföra installationer, göra felsökningar av datorer, samt att hjälpa användare både via telefon och på plats ute i verksamheten.

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej