Inaktiv platsannons

Housekeeping Manager, Scandic Talk, heltid i Stockholm

Om tjänsten

Housekeeping manager - stolt över att skapa rum för fantastiska upplevelser

På vårt hotell sluter våra kollegor upp varje dag för att skapa fantastiska upplevelser för våra gäster. På Scandic har vi också ett starkt driv att bry oss om varandra och vår planet. Våra medarbetare är betrodda med att de kan göra stor skillnad och det verkar som att våra kollegor inom Housekeeping tagit tillvara på detta extra mycket. Det var t.ex. här som idén med “häng upp din handduk” skapades, vilket idag är standard på alla hotell runtom i världen.

Vi kan erbjuda en spännande roll på vårt mässhotell där varje dag är annorlunda. Hotellet anpassar sig och byter skepnad och fokus utifrån mässorna vi har. Det kräver att vi hela tiden är lyhörda för våra gäster och anpassar vårt sätt att jobba.

I rollen som Housekeeping manager hos oss på Scandic Talk kommer du, förutom att leda housekeepingavdelningen, även vara en del i vårt avdelningschefsteam. Du kommer vara ansvarig och jobba fram så bra rutiner som möjligt så alla får bästa förutsättningarna att leverera en gästupplevelse utöver det vanliga.

Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:

  • Ha övergripande ansvar för kvalitén av hotellets städning, både på hotellrum och allmänna ytor
  • Leda förändringar och verkställer idéer från dig och dina medarbetare
  • Ha kontakt med leverantörer och göra inköp
  • Motivera och coacha dina medarbetare
  • Arbeta med nyckeltal och andra uppsatta mål
  • Se till att verksamheten följer gällande lagar och säkerhetsföreskrifter

Som Housekeeping manager är du en lagspelare som drivs av att utveckla och skapa bra förutsättningar tillsammans med dina medarbetare och kollegor. Du har en utpräglad serviceanda och vill bidra till en glädjefylld arbetsmiljö för att överträffa våra gästers förväntningar. Du är trygg och prestigelös- hos oss ser inga dagar likadana ut och det är ju just det som gör det så spännande!

Vi står just nu inför en förändringsresa där vårt städkoncept kommer ändras. Det är därför viktigt att du kan leda en förändring på ett positivt och proaktivt sätt.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

  • Minst två års ledarerfarenhet och gärna med personalansvar
  • Erfarenhet från samma eller en liknande befattning.
  • Dokumenterad erfarenhet av budgetansvar
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet från Opera och kunskaper inom arbetsrätt/ arbetsmiljö.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Talk!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Turism
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Turism | Heltidsjobb (förstajobb)