Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid. Alla vi som jobbar på Dagab gör en viktig insats: om rätt kolli plockas så hittar våra kunder fräscha varor i hyllan.
Bli en av oss
Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.
Vi söker en Säkerhetssamordnare för Dagabs anläggningar i östra och norra Sverige med fokus på vår anläggning i Jordbro. Lagret i Jordbro är Dagabs i dagsläget största anläggning och fungerar som centrallager där vi hanterar både frys-, färsk- och kolonialvaror för vidare transport ut till våra kedjor. Nuvarande Säkerhetssamordnare går i pension under hösten 2019 varför vi nu söker hans efterträdare. Under 2022 öppnar Dagab ett helt nytt högautomatiserat lager i Bålsta, och verksamheten i anläggningarna i Jordbro, Sätra, Örebro, Borlänge och Skellefteå flyttas successivt in i Dagabs nya högautomatiserade lager i Bålsta.
Det nya lagret kommer ha en betydligt större kapacitet med automatiserade lösningar och även kunna hantera vår e-handel. Detta innebär att rollen som Säkerhetssamordnare kommer utvecklas markant de närmaste åren och vara en del i den spännande resa vi står inför. Vi söker nu en person som är redo att ta sig an denna utmaning och utvecklas tillsammans med oss. Placering kommer initialt vara på Dagabs huvudkontor på Torsplan i Stockholm, för att sedan förflyttas till det nya lagret i Bålsta när det står klart.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Säkerhetssamordnare ansvarar tillsammans med säkerhetschefen för planering, ledning, utveckling och samordning av det interna säkerhetsarbetet
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
- fungera som sakkunnig för Dagabs anläggningar i Jordbro, Sätra, Örebro, Borlänge och Skellefteå kring revisioner, myndighetskrav, lagkrav och inom Dagabs interna säkerhetsarbete
- stödja, supportera och samverka med verksamheterna och organisationerna i säkerhetsfrågor (ex SAM, SBA, utredningar, känd leverantör m.m)
- hantera frågor runt anläggningarnas egendomsskydd t. ex. larm-, passer- och kamerasystem.
- delta i och driva projekt
Det här förväntar vi oss
- Några års erfarenhet av kvalificerat arbete med säkerhetsfrågor och då gärna från en större organisation.
- Erfarenhet av att arbeta i en händelsestyrd organisation.
- Erfarenhet av systematiskt säkerhetsarbete (SAM, SBA)
- Erfarenhet av att arbeta i incidentrapporteringssystem
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift i det svenska språket.
- Goda kunskaper i engelska
- B-körkort
- Kunskap om informationssäkerhet
- Erfarenhet av personalledning är meriterande
Som person har du hög integritet och en förmåga att skapa förtroende och trygghet. Givet den förändringsresa vi står inför så ser vi gärna att du har erfarenhet ifrån förändringsledning och utvecklingsarbete, såväl som en gedigen kunskapsgrund inom säkerhetsområdet, gärna inom logistikområdet. Du är social och kommunikativ, och har en pedagogisk förmåga som gör att du har lätt för att få andra att förstå vikten av riskmedvetenhet och säkerhetstänk i det dagliga arbetet.
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!