Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.
Bli en av oss
Tjänsten tillhör IT & Verksamhetsutveckling inom Dagab inköp & Logistik. Avdelningen består av Processansvariga, Processpecialister, Förändringsledare, Portalansvariga & Projektledare. De processer vi ansvarar för är Artikel, Kund, Leverantör, Sortiment, Pris och Kampanj.
Har du ett stort intresse för merchandising och bakomliggande processer? Vill du vara med och bidra till effektivare processer och systemstöd? Trivs du när det råder en föränderlig miljö? Har du lätt för och trivs med att samverka med flera intressenter? Då är det dig vi söker!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som processpecialist har du en viktig och spännande roll där du är länken mellan verksamheten, processansvarig och IT. I ditt arbete ingår att uppfånga behov från verksamheten, dokumentera kravställningar, samt delta i lösningsdiskussioner med IT. Du har även ansvar för verksamhetens del av testprocessen. Du ska agera som specialist på nya utvecklingar och funktioner som ska verka för ett mer effektivt flöde inom koncernen. Som processpecialist är du med vid releaser och driftsättning av nya funktioner, inklusive test, konvertering och validering. Du verkställer rutiner, planerar och håller i utbildningar där nya funktioner och rutiner lämnas över till verksamheten och superanvändare. Vidare har du ansvar för att agera stöd till verksamheten där du löser eventuella störningar eller defekter som kan uppkomma under arbetets gång. Du kommer arbeta nära både utvecklare och användare för att se till att processflödet flyter på enligt önskemål.
Det här förväntar vi oss
Vi söker dig som har
29-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!