Frukt och Grönsaker är bra för både kropp och knopp och vi rekommenderas att äta 500 gram varje dag av Livsmedelsverket. På Coop vill vi uppmuntra våra kunder och medlemmar att äta mer frukt och grönt och nu är vi redo att ta vårt färgglada sortiment till nästa nivå! Därför söker vi dig som i rollen som Kvalitetsansvarig vill följa med på resan och göra våra F&G avdelningar till dem bästa
I rollen som Kvalitetsansvarig är du ett stöd till våra föreningar och våra butikers Frukt & Grönt ansvariga. Genom ditt arbete bidrar du till säkerställande av rutiner, utbildningar samt ökad försäljning och lönsamhet inom kategorin. I rollen stödjer du även inköps- och kategoriansvariga och är en viktig länk mellan leverantör och driftorganisation. Du kommer arbeta tätt med våra leverantörer och dem bästa inom kategorin Frukt & Grönt. Största delen av utbildningen går ut på att stödja vår driftorganisation med att maximera försäljning genom att på rätt sätt stötta i utbildning, sortiment, exponering kampanjer m.m. I rollen ingår även att hålla utbildningar och presentationer på större sammankomster såsom butikchefsmöten och regionmöten.
Huvudsakliga ansvarsområden innefattar även
Ansvara för att säkerställande av kvalitet i enlighet med specifikationer och vid leverans motsvarar de krav Coop ställer på leverantör. Upprätta avvikelserapporter samt åtgärdsprogram för att säkra kvalitet genom hela varuflödet
Utbilda i rutiner, lagar och regler
Upprätta faroanalyser enligt HACCP på respektive butik
Sköta samarbete med Coop logistik för att säkra kvalitet i hela värdekedjan från leverantör till butik
Kontinuerlig uppföljning inom ansvarsområdet och genomförande av åtgärder vid avvikelser
Delta i arbetet med att vidareutveckla kvalitetslösningar utifrån kategorins behov
Säkerställa efterlevnad av lagar, arbetssätt och riktlinjer inom ansvarsområdet
Kommunikationsansvar internt i regionen inom ansvarsområdet
Föreslå, driva och följa upp aktiviteter för förbättrad hantering av råvaror och produkter för att säkerställa lagar och regler samt god lönsamheten
Föreslå, driva och följa upp aktiviteter för förbättrad hantering och vård av redskap och maskiner, tillämpning av regelverk för förpackningar och varumärkning
Analysera ekonomiska och andra aspekter av förändringsaktiviteter inom ansvarsområdet och säkra ett fungerande samspel mellan drift, leverantör Inköp & Kategori samt Coop Logistik
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i höst. Rollen innebär arbete ute hos leverantör och i butik ca 1-2 dagar i veckan.
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!