Kategori- och inköpsansvarig Nonfood - Coop Sverige i Solna

Om tjänsten

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och till huvudkontoret i Solna söker vi nu en Kategori- och inköpsansvarig för kategorin Högtid. Du kommer tillhöra Nonfood och rapportera till Kategorigruppchef.

I rollen som Kategori- och inköpsansvarig kommer du att ansvara för att utveckla sortimentet för att optimera försäljning och lönsamhet i butik för dina kategorier. Rollen innebär vidare att driva ditt område vad gäller leverantörsval, inköp, sortiment, konsumentpris och merchandising genom att dagligen följa bransch- och sortimentstrender. Detta innebär att en stor möjlighet att påverka den egna kategorin.

Arbetet innebär att löpande hantera förhandlingar, verkställa pris och sortimentsbeslut. Du har ett tätt samarbete med kedjorna och butikerna för att optimera försäljning och marginal med ansvar för att driva sortiment, leveranssäkerhet och produktsäkerhet.

I ditt arbete ingår att:

  • Utveckla sortiment och aktiviteter som ökar försäljning och lönsamhet för Coops butiker
  • Administrera sortiment och kampanj i systemen för kategorierna
  • Löpande leda och genomföra förhandlingar
  • Stödja och komplettera Kategorigruppchefen med arbetsuppgifter inom angivet område
  • Bereda inköpsavtal och leverantörsstrategi samt underhålla dem i systemen
  • Säkerställa beslutat sortiment i systemen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Publicerad den

17-06-2019

Extra information

Ort
Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Stockholms län | Detaljhandel | Deltidsjobb

Ansök direkt

Dela jobbannonsen