Inaktiv platsannons

Löneadministratör till Scanias lönekontor i Södertälje i Sodertalje

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.

Om tjänsten

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vill du vara med och påverka framtidens löneadministrativa process på Scania? Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen. Scanias lönekontor i Södertälje är en del av Scanias centrala HR-organisation och ansvarar för hanteringen av  totalt 15 000 löner per månad.

Scania befinner sig i en spännande fas av positiv tillväxt och det sker en stor satsning på förnyelse av interna system. Vi söker nu tre löneadministratörer, en tillsvidareanställd och två föräldravikariat på 1 års tid, som ska medverka till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt lön i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter och myndigheter.

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör administrerar du olika typer av löneunderlag och hanterar tex tillägg och avdrag i lönesystemet. Det innebär t ex att kontrollera avvikelser mellan lönekörningar och göra justeringar inför månadens sista lönekörning.

I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR. Vårt lönesystem vi arbetar i är Aditro lön. Vi har flera olika kollektivavtal och arbetet kräver att du kan tolka lagar och avtal. I arbetet ingår också att bidra till att utveckla och förbättra rutiner och processer i samarbete med kollegor och andra intressenter. Du kan även bli delaktig i olika projekt inom ditt arbetsområde.

Din profil

  • Utbildning inom löneadministration alternativt minst 3 årig gymnasieutbildning inom adekvat ämnesområde såsom exempelvis ekonomi.
  • Minst 2 års erfarenhet av operativt lönearbete.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
  • Du har lätt för att både arbeta självständigt och samarbeta i grupp
  • Personliga egenskaper
    Som person är du en lagspelare, du är kommunikativ och service minded. Du har hög integritet, kan prioritera och hantera arbetstoppar. Arbetet kräver att du kan hantera flera olika frågeställningar samtidigt och att du är noggrann i ditt arbete.

Ytterligare information
Kontakta gärna tillförordnad Head of Payroll; Jasmina Imamovic 08-553 71958 för mer information om tjänsten.

Publicerad den

09-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej