Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Vill du vara med och påverka framtidens löneadministrativa process på Scania? Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen. Scanias lönekontor i Södertälje är en del av Scanias centrala HR-organisation och ansvarar för hanteringen av totalt 15 000 löner per månad.
Scania befinner sig i en spännande fas av positiv tillväxt och det sker en stor satsning på förnyelse av interna system. Vi söker nu tre löneadministratörer, en tillsvidareanställd och två föräldravikariat på 1 års tid, som ska medverka till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt lön i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter och myndigheter.
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör administrerar du olika typer av löneunderlag och hanterar tex tillägg och avdrag i lönesystemet. Det innebär t ex att kontrollera avvikelser mellan lönekörningar och göra justeringar inför månadens sista lönekörning.
I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR. Vårt lönesystem vi arbetar i är Aditro lön. Vi har flera olika kollektivavtal och arbetet kräver att du kan tolka lagar och avtal. I arbetet ingår också att bidra till att utveckla och förbättra rutiner och processer i samarbete med kollegor och andra intressenter. Du kan även bli delaktig i olika projekt inom ditt arbetsområde.
Din profil
Ytterligare information
Kontakta gärna tillförordnad Head of Payroll; Jasmina Imamovic 08-553 71958 för mer information om tjänsten.
09-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!