Inaktiv platsannons

PLS Produkter AB i Skövde söker inköpsansvarig

F... Har du minst tre års erfarenhet av inköp och är sugen på att ta nästa steg i karriären? Har du en god förmåga att planera och driva ditt eget arbete och dessutom är...

Om tjänsten

Företagsinformation
Har du minst tre års erfarenhet av inköp och är sugen på att ta nästa steg i karriären? Har du en god förmåga att planera och driva ditt eget arbete och dessutom är intresserad av utvecklingsarbete? Vill du jobba på ett branschledande och framgångsrikt företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och en bra arbetsmiljö?

1973 startade Skövdeikonen John Erik “Putte” Larsson ett litet företag som gick under namnet PL´s, Putte Larsson´s. Han strävade mot att utveckla och producera de mest ekonomiska, miljövänliga och effektiva städprodukterna på marknaden. I dag är PLS är en totalleverantör inom städ, hygien och rengöring med hela Norden som arbetsfält. Vi är en ISO-certifierad kemproducent med bas i Skövde.

Läs mer på www.pls.nu

PLS Produkter AB i Skövde växer och söker nu en affärsmässig och resultatorienterad inköpsansvarig.

Tjänstebeskrivning
Som inköpsansvarig hos oss är du länken mellan ekonomi och produktion där du ansvarar för och arbetar med både det operativa och strategiska inköpet. Rollen är delvis ny och du kommer tillsammans med ledning, produktion och ekonomi ansvara för att bygga upp inköpsstrukturen, inledningsvis för verksamheten i Skövde men på sikt även i övriga bolag inom PLS.

I rollen kommer du också

• ha löpande kontakt med leverantörer
• driva avtalsförhandlingar och ansvara för avtal
• följa upp kontrakt och överenskommelser med leverantörer
• säkerställa effektivitet över hela leverantörskedjan
• arbeta med beställningspunkter och optimera flöden
• arbeta för effektivisering av företagets inköpsprocesser

Tjänsten innefattar också att ansvara för och utveckla logistikprocessen för att möta marknadens krav på snabba och säkra leveranser.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Skövde, du ingår i den lokala ledningsgruppen och du rapporterar till VD.

Kvalifikationer
Vem söker vi?
Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi samt minst 3 års relevant erfarenhet inom operativt inköp och med fördel också erfarenhet från logistik. Har du även erfarenhet av strategiskt inköp är detta meriterande. Du har god datorvana och har du erfarenheter inom Monitor ser vi detta som ett plus. Du talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska.

Som person är du affärsorienterad med goda förhandlingskunskaper, du är strukturerad och gillar att arbeta proaktivt. Du motiveras av att identifiera nya affärsmöjligheter och du har en stark problemlösningsförmåga. Du är initiativ- och ansvarstagande med en naturlig fallenhet för att strukturera upp processer. Då du har många kontaktytor både internt och externt är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga.

Vad kan PLS Produkter AB erbjuda dig?
Hos PLS får du vara med och växa med ett företag som siktar framåt och där vi arbetar med ständig produktutveckling inom både nya produkter och nya produktområden. Vi arbetar för allt mer miljövänliga produkter och förpackningar, vi arbetar med transportutveckling och att bli klimateffektivare.

Hos PLS får du möjligheten att utvecklas i din egen kompetens och utbilda dig inom flera delområden. Du kommer lära dig mycket om vår verksamhet och kemibranschen i stort.

Ansökan och kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar PLS Produkter AB med rekryteringsföretaget Premier. Du kommer att bli anställd hos PLS Produkter AB.
Du söker tjänsten genom Premiers hemsida, www.premier.se. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Petra Sivefäldt, tfn 0500-27 14 20 eller e-post petra.sivefaldt@premier.se.

Sista ansökningsdag är den 11 augusti men då vi arbetar med löpande urval rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR ber vi dig att utesluta de fyra sista siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 700 anställda. Premier är en helhetsleverantör inom personaltillsättning där vi erbjuder både rekryterings- och konsultlösningar inom många olika tjänsteområden, t ex teknik, ekonomi, försäljning/marknad, HR, industri, lager/logistik och administration. Vår målsättning är att överträffa våra kunders, kandidaters och medarbetares förväntningar och alltid erbjuda bästa möjliga bemötande.

Publicerad den

13-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Skövde
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej