Inaktiv platsannons

Driven ekonomiassistent inom kundreskontra till Sophiahemmet i Stockholm

Driven ekonomiassistent inom kundreskontra till... Är du en självgående och lösningsorienterad person med erfarenhet av att arbeta...

Om tjänsten

Driven ekonomiassistent inom kundreskontra till Sophiahemmet

Är du en självgående och lösningsorienterad person med erfarenhet av att arbeta med kundreskontra? Vill du arbeta på ett välkänt vårdbolag och samtidigt bli en del av en trevlig & trygg arbetsplats? Då är detta tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning

Till Sophiahemmet på Östermalm söker vi nu en ekonomiassistent med minst några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen i en koncernövergripande funktion och vara en del av koncernens administration där du kommer att ingå i ett team på 7 personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Självständigt ansvara för kundreskontran
  • Bokning & matchning ankommande betalningar samt utredning av differenser
  • Redovisning av dagskassor
  • Fakturering
  • Krav- och påminnelsehantering
  • Attest av utbetalningar
  • Enklare redovisning
  • Eventuellt agera back-up för leverantörsreskontran

Vem är du?

Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare med ett starkt driv. Du ser möjligheter till förbättringar och tycker det är kul med effektivisering. Detta då du kommer få möjligheten till att vara delaktig i arbetet med att utveckla & effektivisera arbetet med kundreskontran ytterligare

Vidare ser vi gärna att du är en proaktiv och initiativtagande person som vill utvecklas både på egen hand och ihop med resten av teamet. Du är ansvarstagande, noggrann och har en vilja att leverera kvalitet samtidigt som du på ett positivt sätt tar dig an nya utmaningar.

För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du har minst ett par års erfarenhet från att arbeta med kundreskontra. Du har goda kunskaper inom redovisning och bokföring, eftergymnasial påbyggnad är meriterande men inget krav. Erfarenhet av arbete i affärssystemet Jeeves är meriterande. Du har även god datorvana och känner dig bekväm med Officepaketet.

Du erbjuds

Du välkomnas in i ett företag med låg personalomsättning och trevlig atmosfär. Tjänsten omfattar heltid med start i början av augusti och ingår i vår uthyrningsverksamhet. Du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning och uppdraget löper fram till och med årsskiftet med chans till förlängning och fast tjänst hos Sophiahemmet.

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Mehdi Riahi på mehdi.riahi@jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Välkommen med din ansökan.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Sökord: ekonomiassistent, redovisningsassistent, redovisningsekonom, ekonom, konsultuppdrag, Stockholm, ekonomikonsult, kundreskontra, leverantörsreskontra, reskontra

Dela detta jobb

Publicerad den

15-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej