Inaktiv platsannons

Kundvårdsansvarig i Skövde

Hos oss får du anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv.

Om tjänsten

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt har en växande Online-handel. Vi är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden med en omsättning på ca 5 miljarder. MediaMarkt Sverige tillhör Media-Saturn koncernen som är Europas största hemelektronik kedja.

På MediaMarkt satsar vi mer än någonsin på vår kundupplevelse och söker nu en Kundvårdsansvarig, (Customer Experience Leader). Målsättningen består bland annat av att säkerställa en rolig och enkel resa för kunden hos oss för att skapa kundlojalitet samt nå våra försäljningsmål.

Arbetsbeskrivning
I rollen som CEL rapporterar du direkt till varuhuschefen, du är huvudansvarig för kundnöjdheten i varuhuset och medarbetarengagemang . Vi tror på att engagerade medarbetare skapar ännu nöjdare kunder.
Du är också ytterst ansvarig för kundserviceavdelningen i varuhuset. I vardagen lägger du en stor del av din tid ute i varuhuset för att leda och utveckla teamen och leta möjligheter att förbättra upplevelsen i varuhuset.
Genom att analysera resultat från kundundersökningar, medarbetarundersökningar och andra nyckeltal arbetar du strategiskt för att skapa åtgärdsplaner som skapar både nöjdare kunder och medarbetare. Du ser ändå huvudfokuset i genomförandet och inte planeringen. Du ska ha en plan för varje enskild individ på din avdelning och tillsammans med din varuhuschef och ledningsgruppen utveckla nya ledare för varuhuset och organisationen.
Du ska leda, inspirera och motivera ditt team med fokus på försäljning av produkter och tjänster. Din huvudsakliga uppgift utöver ovanstående är att du och ditt team alltid sätter kunden i första hand.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank i hela varuhuset med ett tydligt fokus på nöjda kunder i samtliga aspekter. Du trivs i miljöer med mycket förändringar och är flexibel. För att kunna utveckla kundupplevelsen tillräckligt snabbt är det viktigt att du har en god analytisk förmåga (där kunskaper i Excel och PowerPoint är meriterande), samtidigt är du en person med mycket fart och glädje och har lätt att få med dig människor.
Utmaningar och problem tar du med lätthet då kunden alltid ska bli nöjd. Vi tror att du antingen har erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln alternativt att du tidigare har arbetat inom detaljhandeln men för närvarande arbetar i ledande befattning i en annan bransch.
Ledarskapet är en mycket viktigt del som vi lägger stor vikt vid. Din ledarstil är teamorienterad, rak och öppen och du uppfattas som en naturlig och ödmjuk ledare.
Du har ett gediget intresse för hemelektronik, en förmåga att delegera och en vilja att få människor omkring dig att växa och är inställd på att arbeta kvällar, helger och röda dagar.
Du är en högpresterande som drivs av utmaningar och av att uppnå mål. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Skövde
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Skövde | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)