Hos oss får du anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv.
Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt har en växande Online-handel. Vi är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden med en omsättning på ca 5 miljarder. MediaMarkt Sverige tillhör Media-Saturn koncernen som är Europas största hemelektronik kedja.
På MediaMarkt satsar vi mer än någonsin på vår kundupplevelse och söker nu en Kundvårdsansvarig, (Customer Experience Leader). Målsättningen består bland annat av att säkerställa en rolig och enkel resa för kunden hos oss för att skapa kundlojalitet samt nå våra försäljningsmål.
Arbetsbeskrivning
I rollen som CEL rapporterar du direkt till varuhuschefen, du är huvudansvarig för kundnöjdheten i varuhuset och medarbetarengagemang . Vi tror på att engagerade medarbetare skapar ännu nöjdare
kunder.
Du är också ytterst ansvarig för kundserviceavdelningen i varuhuset. I vardagen lägger du en
stor del av din tid ute i varuhuset för att leda och utveckla teamen och leta
möjligheter att förbättra upplevelsen i varuhuset.
Genom att analysera
resultat från kundundersökningar, medarbetarundersökningar och andra nyckeltal
arbetar du strategiskt för att skapa åtgärdsplaner som skapar både nöjdare
kunder och medarbetare. Du ser ändå huvudfokuset i genomförandet och inte
planeringen. Du ska ha en plan för
varje enskild individ på din avdelning och tillsammans med din varuhuschef och
ledningsgruppen utveckla nya ledare för varuhuset och organisationen.
Du ska
leda, inspirera och motivera ditt team med fokus på försäljning av produkter
och tjänster. Din huvudsakliga uppgift utöver ovanstående är att du och ditt
team alltid sätter kunden i första hand.
Vem är du?
För att lyckas i den här
rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank i hela varuhuset med
ett tydligt fokus på nöjda kunder i samtliga aspekter. Du trivs i miljöer med mycket förändringar
och är flexibel. För att kunna utveckla
kundupplevelsen tillräckligt snabbt är det viktigt att du har en god analytisk
förmåga (där kunskaper i Excel och PowerPoint är meriterande), samtidigt är du
en person med mycket fart och glädje och har lätt att få med dig människor.
Utmaningar och problem tar du med lätthet då kunden alltid ska bli nöjd. Vi tror att du antingen
har erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln alternativt att du
tidigare har arbetat inom detaljhandeln men för närvarande arbetar i ledande
befattning i en annan bransch.
Ledarskapet är en mycket viktigt del som vi
lägger stor vikt vid. Din ledarstil är teamorienterad, rak och öppen och du
uppfattas som en naturlig och ödmjuk ledare.
Du har ett gediget intresse för
hemelektronik, en förmåga att delegera och en vilja att få människor omkring
dig att växa och är inställd på att arbeta kvällar, helger och röda dagar.
Du
är en högpresterande som drivs av utmaningar och av att uppnå mål. Du behärskar
svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har en
eftergymnasial utbildning.
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!