Inaktiv platsannons

Säljchef Hem och Inredning Eko Kalmar

Om tjänsten

Säljchef för Hem & Inredning.  
EKO i Kalmar.   
 
EKO-kedjan är i en starkt expansiv fas med spännande framtidsutsikter. EKO är stormarknaden för hela familjen! Inga andra butiker i Sverige kan erbjuda ett så stort sortiment av märkesvaror till vår låga prisnivå. Vi är en stormarknad för hela familjen och har just nu 6 butiker, nästa butik öppnar i Sundsvall till hösten. Vårt koncept är inriktat mot hem och fritid med fokus på hemmet.  
 
På EKO vill vi att det både ska vara roligt och enkelt att shoppa. Vi är till för alla som älskar att shoppa kända märken till riktigt bra priser på ett och samma ställe. Vi har en unik bredd i sortimentet oavsett om man vill shoppa till sig själv, sin familj eller sitt hem.  Handla billigt kan alla göra. Handla ekonomiskt gör du på EKO!  
 
 
Dina arbetsuppgifter  
Som Säljchef för Hem och inredning planerar, leder och utvecklar du dina avdelningar, såväl strategiskt som operativt. Du är intresserad av modern inredning och har känsla för trender & inspireras av förändring. Till din hjälp har du ett team av duktiga medarbetare, som du också har personalansvar för. En av dina främsta uppgifter blir att utveckla vår avdelning på inredning samt samordna personalresurserna för att nå uppsatta mål. Du deltar själv aktivt i det dagliga arbetet i butiken. Du ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar till butikschefen.  
 
Du är en nyckelperson när det gäller att driva företaget framåt mot nya mål och säkerställer att vi erbjuder våra kunder välsorterade och inbjudande avdelningar. Du ansvarar för daglig drift, inköp, bemanning, att optimera sälj- och lönsamhet inom dina ansvarsområden såsom säljstyrning/säljplanering, exponering och svinn. I din chefsroll ingår att skapa, utveckla och upprätthålla rutiner och arbetssätt för det dagliga arbetet med sortimentet på Hemmet samt att som ledare coacha, inspirera och utveckla dina medarbetare. Schemaläggning och bemanningsplanering gör du tillsammans med övriga områdeschefer men du ansvarar för din personalstyrka.  
 
Dessa avdelningar ingår för närvarande i område men det kan ändras över tid.  
  • Inredning  
  • Belysning: Lampor och armaturer 
  • Köksavdelning  
  • Mattor och textil 
  • Badrum: Textiler och badrumstillbehör.  
  • Leksaker
  • Kläder
 
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.  
 
Tjänsten är en tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning och avser heltid.  
 
 
Din bakgrund  
Som person är du relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för försäljning, kundservice, människor och detaljhandelns specialvaror. Du är starkt resultatorienterad och jobbar effektivt med att optimera avdelningens resurser. Du följer upp arbetet genom att stödja, snarare än att kontrollera eller styra. Du arbetar effektivt och är lugn, strukturerad, noggrann och värdesätter ordning och reda. Som ledare är du kommunikativ, bra på att delegera, tydlig och entusiasmerande. Du har förmåga att motivera dina medarbetare och en vilja att utveckla verksamheten mot uppsatta mål.  
 
Vi söker inte dig med ett perfekt CV  - vi söker dig som är engagerad och har en entreprenörs sinne.
Du gillar flexibiliteten som butiksarbetet kräver och du har en positiv attityd. 
 
Du har minst en gymnasial utbildning och minst 5 års branscherfarenhet från detaljhandeln. Du har ett par års arbetslivserfarenhet inom området specialvaror samt yrkeskunskap om hela eller delar av sortimentet. Du har aktivt arbetat med säljstyrning/säljplanering. Kunskap och ledarerfarenhet av chefsroll med personalansvar är ett krav för denna tjänst. Erfarenhet av personalplanering och schemaläggning, liksom kunskap i butiksekonomi är ett plus.  
 
God svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är meriterande.   
 
I det dagliga arbetet använder vi bl.a Excel, Lindbak, Qlick View och Quinyx. Datorvana är ett krav och erfarenhet av ovanstående program är meriterande.  
 
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  
 
Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner.


 
Din ansökan  
Välkommen med din ansökan senast den 25/7 2019 
Tillträde enligt överenskommelse
 

Ansökan tas endast emot via länken nedan:

Vi tillämpar löpande urval, vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt.  
 

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Kalmar
Typ av jobb
Kontor / Administration , Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej