Inaktiv platsannons

Polarn O Pyret söker koordinator till inköpsavdelningen i Stockholm

RNB arbetar med produktion, marknadsföring, försäljning i våra butiker samt inom olika stödfunktioner. Oavsett vilken roll man har hos oss, är den främsta uppgiften att vara med och skapa marknadens bästa shoppingupplevelse för kunden.

Om tjänsten

Polarn O. Pyret gör plagg som håller att älskas, slitas och tvättas. Som barn bär stolt på födelsedagskalas och nöter hårt i lekparken. Och som tillslut kan ärvas vidare till nästa barn, och nästa. Vi kallar det design som håller. Idag har vi över 40 år i branschen och är det ledande kvalitetsvarumärket för barn i Sverige och säljs på flera marknader världen över.

Polarn O. Pyret produktutvecklar sitt eget sortiment från idé, design, inköp till produktion. Nu söker vi en och driven och ambitiös Assortment Coordinator till huvudkontoret i Stockholm.

Arbetsbeskrivning
Som Assortment Coordinator ansvarar för uppföljning av avtal, orderläggning och daglig kontakt och sortimentsfrågor mot våra externa distributionskanaler. Du ansvarar även för övergripande administration i våra system och planering och genomförande av säsongsuppstarter och rea perioder. Tjänsten innefattar även ansvar för uppföljning av avtal och kontakt med andra samarbetspartners inom produktutvecklingen av sortimentet såsom produktion av plaggetiketter, prisetiketter etc.

Du är insatt i många delar av produkternas livscykel och har dagligen många olika kontaktytor inom och utanför bolaget.

Du är även duktig på arbetsprocesser och kan förstå och driva igenom förbättringsåtgärder i våra IT system.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Administrativ förberedelse av sortimentet inför orderläggning (franchisetagare, masterfranchise, externa försäljningskanaler etc)
  • Uppföljning avtal, produktutveckling och löpande bevakning av lagervolymer på plaggetiketter
  • Kommunicera, assistera/koordinera och vara primär kontakt gällande daglig drift mot externa distributörer
  • Ansvarig från sortiment i IT projekt, både drivande inom mindre förändringar i systemen men även deltaga i större projekt
  • Planera och koordinera kundundersökningar med fokus på sortimentsfrågor

Din profil
Du är mycket van vid att arbeta självständigt och ta ansvar, och du drivs av att kontinuerligt arbeta med förbättringar. En stor del av din personlighet är att du är en äkta problemlösare som tycker om att arbeta i ett högt tempo. Rollen ställer höga krav på struktur, förmåga till självständigt arbete, flexibilitet i arbetsuppgifter och starkt inre driv. Stor vikt läggs därför vid dina personliga egenskaper, och vi förutsätter att du är mycket serviceorienterad och har en god kommunikativ förmåga internt som externt inom bolaget.

Kvalifikationer

  • Vi söker dig med flera års erfarenhet administration och arbete i affärssystem, fördelaktigt är kunskap i Microsoft AX
  • Goda kunskaper i excel
  • Obehindrad engelska i tal och skrift är ett krav för att kunna klara av arbetet. Ytterligare språkkunskaper är meriterande
  •  

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb