Inaktiv platsannons

Cisco-certifierad Technical Account Manager i Stockholm

Om tjänsten

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea dig som vill jobba som Techincal Account Manager till vår avdelning som jobbar med teknisk support inom nätverk och datacenter. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.

"Jag har jobbat på Atea i två år nu och trivs jättebra. Mina kollegor är drivna, vi bryr oss om varandra och vet om att ju mer vi samarbetar – desto bättre resultat kommer vi att uppnå. Det roligaste med mitt jobb är att ingen dag är den andra lik och att jag får sån otroligt fin uppskattning för mitt arbete varje dag!" - Linda, Incident & Problem Manager i teamet.

Din roll i laget
Som Technical Account Manager agerar du teknisk rådgivare både reaktivt och proaktivt. Du tillhör supportteamet som jobbar med teknisk support mot våra kunder inom området Nätverk och Datacenter med fokus på Cisco, men vi jobbar även med många andra tillverkare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Technical Account Manager jobbar du dels proaktivt mot våra kunder för att hjälpa till att identifiera förbättringsmöjligheter i kundens miljö och dels reaktivt som stöd i supporthanteringen för att hjälpa till att hitta rotorsaken till pågående incidenter och problem.

Detta är en ny roll inom teamet så du kommer också få en avgörande roll i att etablera nya arbetssätt och kontaktvägar och utveckla vår nya TAM-baserade tjänst som vi erbjuder mot kunderna.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att:

  • Leda möten med kund, t.ex. återkommande driftmöten om supportärenden eller strategiska möten där man ger kunden proaktiva åtgärdsförslag.
  • Genomföra förstudier, t.ex. genom att analysera data och rapporter insamlade från kundens miljö samt information från tidigare supportärenden, för att kunna föreslå rätt tekniska lösningar för kunden med syfte att proaktivt minska driftstörningar i kundens verksamhet.
  • Leda eller delta i remote felsökningsarbete i supportärenden för att tillsammans med kund och Ateas supporttekniker hitta rotorsaken till pågående driftstörningar
  • Delta i offertarbete och i kundmöten som teknisk expert.
  • Bidra i vidareutvecklingen av våra tjänster och processer. 

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Som person känner du troligtvis igen dig på följande personliga kompetenser:

  • Du är specialist inom ett eller flera av Ciscos teknikområden (minst CCNP-nivå) samt har god kunskap om övriga komponenter i en IT-infrastruktur, både hårdvara och mjukvara.
  • Du är väl insatt i kommande teknologier och har en förmåga att avgöra huruvida dessa passar in i kundens nuvarande och kommande miljö.
  • Du är resultatdriven och strävar efter att ständigt förbättra och effektivisera både våra kunders verksamhet och våra egna tjänster och processer.
  • Du kan behålla lugnet och agera metodiskt även när t.ex. kunden är stressad över att en incident har kritisk påverkan på deras verksamhet.
  • Du ser kundnöjdhet som ditt främsta fokus och är pedagogisk och relationsskapande.
  • Du är analytisk och problemlösande och gräver gärna ner dig i rapporter och data på djup teknisk nivå.
  • Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska.

Publicerad den

19-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)