Inaktiv platsannons

Business Processing Senior Advisor i Solna

Siemens Financial Services is a global financing company within the Siemens Group. We create modern and flexible financing solutions for our partners and customers and we want you to help us!

Om tjänsten

Business Processing Senior Advisor, Siemens Financial Services

Bli del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Till Siemens Financial Services AB söker vi en administratör för avtalshantering. 

Siemens Financial Services är en av de ledande aktörerna inom företagsfinansiering i Norden som omfattar leasing, hyra och lån. Siemens Financial Services AB är i sin tur en del av Siemens Financial Services AG som är en division inom Siemenskoncernen.

I den nordiska verksamheten är vi ca 170 kollegor och är baserade i Stockholm, Umeå, Malmö, Göteborg, Helsingfors och Oslo.

Om tjänsten

Du kommer att ingå i det svenska teamet där du arbetar med service och support till våra externa samarbetspartners och interna kunder. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av leasingavtal, kontraktshantering för våra mer komplexa avtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot interna avdelningar och våra samarbetspartners. 

Din bakgrund

Som person är du serviceinriktad, flexibel och en duktig problemlösare. Du har en god administrativ förmåga, samtidigt som du kan kommunicera väl både i tal och skrift. Vidare har du en positiv attityd och är en lagspelare som trivs med att interagera med andra och ge en god service. Du har en detaljmedvetenhet och sinne för struktur. 

Kvalifikationer:

Du har en yrkesrelevant utbildning

Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete

Du har tidigare erfarenhet av kundreskontra samt erfarenhet av kund eller leverantörskontrakt

Du har god vana av att arbeta i flera datasystem  

Du har förmåga att lära dig nya uppgifter snabbt och har ett intresse att sätta dig in i olika kunders avtal

Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift

Du har erfarenhet av att arbeta med leasing är det meriterande


Vad kan Siemens erbjuda?

Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i en internationell miljö med spännande utmaningar. Vår framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar ny kunskap och hjälper till med att hitta svar på världens svåraste frågor. 

Vår verksamhet har en fantastisk bredd. Därför finns det också möjligheter att inte bara byta jobb, utan till och med bransch, inom vår verksamhet.

Vi har en uttalad och väl etablerad policy för mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på våra utmaningar.

Vad mer behöver jag veta?

SFS AB är ett auktoriserat kreditmarknadsbolag under tillsyn av Finansinspektionen vilket ställer höga krav på styrning, kontroll och rapportering av verksamheten. SFS AB:s verksamhet har höga utmaningar och krav på finansiell rapportering internt inom bolaget samt inom Siemenskoncernen. 

Hur ansöker jag?

Du är välkommen med din ansökan via siemens.se/jobb ref 177312 så snart du har möjlighet och senast den 12:e September.

Publicerad den

09-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej