Inaktiv platsannons

Norsktalande kundtjänstmedarbetare i Helsingborg

Om tjänsten

Vi ger dig möjlighet att få vara med i ett expansivt bolag och chansen att få växa och utvecklas i verksamheten tillsammans med dina kollegor. Home Furnishing Nordic AB är ett bolag med hög prestationsnivå, stor drivkraft och höga mål där fokus ligger på möjligheterna. Vi söker dig som förstår värdet av kundnöjdhet och hellre skapar relationer istället för diskussioner. Ta chansen att söka till ett av Sverige snabbast växande bolag!

Home Furnishing Nordic AB utökar och söker en norsktalande kundtjänstmedarbetare till sitt kundserviceteam!

Om tjänsten

Som en del av vårt norska kundservice team kommer du att jobba med varumärkena Trademax, Chilli och Furniturebox. Våra norska kundtjänstmedarbetare är drivna multitalanger som sköter både försäljning, kundservice samt reklamationshantering utöver att aktivt bidra till den fortsatta utvecklingen av den samlade Customer Experience för våra kunder.  Här erbjuds en varierad tjänst där ena arbetsdagen sällan är den andra lik.

Du kommer på morgonen, tar en kopp kaffe och hälsar godmorgon till kollegorna på logistik, inköp och IT som du passerar på vägen genom kontorets öppna, gemensamma arbetsyta. Väl anlänt hos ditt arbetsteam med både norska, danska och svenska kollegor, slår du på ditt huvudsakliga arbetsredskap, datorn, och ser vad dagen har att erbjuda. Idag ligger det bl.a. ett antal svar från några leverantörer som du har väntat på för att kunna hantera klart några kundreklamationer. Du spenderar första timmen med att hantera svaren och relaterade kundärenden innan du bestämmer dig för att gå över till att svara på nya mejl från kunder. Under spannet av en timme hittar du en bortkommen leverans i Trondheim, beställer reservdelar till en defekt soffa från fabriken, informerar ett flertal kunder om leveransstatus på deras varor och utvärderar värdeminskning på några transportskadade utegrupper. Sen öppnar telefonerna och du spenderar några minuter i samtal med att hjälpa en kund hitta den absolut bästa sängen för deras behov. Resten av dagen går åt med att alternera flera telefonsamtal samt mejl med diverse administrativa uppgifter.

En jobbdag på vår norska kundtjänst bjuder på många olika utmaningar och det är därför en fördel om du stimuleras av att ha många järn i elden. För att klara jobbet bör du ha en positiv attityd som smittar av sig, gilla att jobba med människor och vara glad för att lära nya saker. Självfallet skriver och pratar du flytande norska och kan göra dig förstådd på engelska. Du bör känna dig trygg med att ta viktiga beslut och ha ett gediget tålamod.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Förmåga att uttrycka dig väl i det norska språket, både i tal och skrift
  • God datorvana
  • Det ses som meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundservice, support eller försäljning

Tjänsten är en på heltid och placerad på vårt huvudkontor på Strandbadsvägen i Helsingborg. Arbetstiderna är förlagda under vanliga kontorstider måndag till fredag, normalt 08:00 - 16:30.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering, skicka därför in din ansökan redan idag! Dock senast den 20 oktober 2019.

Om företaget

Home Furnishing Nordic AB är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom Bygghemma Group. Inom Home Furnishing Nordic AB ingår många olika online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot. Vi har även 20 fysiska butiker från Malmö i söder till Sundsvall i norr. 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Helsingborg
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Helsingborg | Detaljhandel | Deltidsjobb