Inaktiv platsannons

Kundservicechef till Åhléns i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 20 oktober 2019
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhléns fysiska och digitala varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Med omtanke som största drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Som Kundservicechef kommer du att leda utvecklingen av vår kundservice till en affärs- och säljdriven funktion i tillväxt med kundernas framtida förväntningar i fokus. Vår omvärld förändras i allt snabbare takt och våra kunder ställer därför högre krav. Vi tror att en förbättrad kundupplevelse och ökad service är nyckelfaktorer för vår fortsatta framgång. Vår Kundservice ska bidra med fakta och insikter om vad våra kunder värderar och behöver som kan leda till utveckling av nya affärer och kundkommunikation.

I rollen kommer du att:

  • Skapa en kundupplevelse som rymmer det bästa av den fysiska och den digitala världen
  • Arbeta proaktivt med utveckling av sajten för att minska behovet av kontakt med kundservice
  • Utveckla digitala kanaler och verktyg som plattform för kundservice
  • Hela tiden sträva efter att förbättra och förenkla arbetssätt och processer
  • Ansvara för att optimera bemanning och tillgänglighet
  • Tillsammans med e-handelschefen utveckla kundupplevelsen i vår e-handelsverksamhet

Som Kundservicechef rapporterar du till Åhléns Marknad- och Försäljningschef.

Kvalifikationer

Vi söker dig

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Erfarenhet av att driva kundservice på central nivå
  • Dokumenterad ledarskapserfarenhet
  • Vana att driva affärer och digitala lösningar för att utveckla verksamheten
  • Gärna en bakgrund inom retail

För att lyckas i rollen som Kundservicechef är det viktigt att du drivs av att skapa förändring och vågar vara nytänkande. Du måste utgå från affären och ständigt ha kundupplevelsen i fokus. Du behöver vara en pragmatisk och prestigelös person som tar stort ansvar och gärna driver egna projekt. Du behöver vara en inspirerande ledare som har tillit till dina medarbetare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kontakta rekryterande chef Cecilia Mortimer Meurling, mailadress cecilia.meurling@ahlens.se.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

11-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej