Inaktiv platsannons

Incident & Problem Manager i Stockholm

Om tjänsten

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Technical Services dig som vill jobba som Incident & Problem Manager. Atea Technical Services (ATS) hanterar alla supportavtal till Ateas kunder med fokus på produkter inom nätverk och datacenter. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

Som Incident & Problem Manager kommer du att arbeta i en mångfacetterad roll med många bollar i luften. Du jobbar med koordinering av ärenden enligt ITIL men du kommer också ha ett helhetstänkt där du jobbar med att identifiera förbättringsmöjligheter och driva dessa i mål. Du kommer att ingå i ett glatt och härligt team som består av supporttekniker och koordinatorer som hjälper våra kunder att felsöka kring hård- och mjukvarurelaterade incidenter i deras datacenter och nätverkslösningar.

"Jag har jobbat på Atea i två år nu och trivs jättebra. Mina kollegor är drivna, vi bryr oss om varandra och vet om att ju mer vi samarbetar, desto bättre resultat kommer vi att uppnå. Det roligaste med mitt jobb är att ingen dag är den andra lik och att jag får sån otroligt fin uppskattning för mitt arbete varje dag!"

Linda, Incident & Problem Manager i teamet.

Dina arbetsuppgifter
  • Koordinera tekniska resurser (både kundens, Ateas och våra partners tekniker) som tillsammans försöker lösa en incident eller hitta rotorsaken till ett problem. 
  • Löpande informera alla berörda (tex kundens management, Ateas säljare och andra intressenter) om hur arbetet fortskrider.
  • Vara eskaleringspunkt för kritiska ärenden (Major Incidents) och löpande informera ut till alla berörda om vad som händer i det kritiska ärendet enligt förutbestämda mallar och rutiner.
  • Vara eskaleringspunkt för ärenden som inte faller inom ramarna för våra standardrutiner och som behöver redas ut eller drivas på och se till att hitta kreativa lösningar när ingen annan vet hur man ska komma vidare.
  • Delta i operativa möten med kunder där man går igenom SLA-rapporter, generell ärendehantering eller djupdyker i hanteringen av specifika ärenden.
  • Arbeta med interna utredningar och processförbättringar för att säkerställa att vi håller högsta möjliga kvalitet i vår support mot kunderna. Det kan tex vara att skriva nya rutinbeskrivningar eller att genomföra interna utbildningar för att öka förståelsen för hur vi jobbar.

 

Vad söker vi hos dig

Du har ”skinn på näsan”, kan fatta snabba beslut och kan kliva in i ett möte och peka med hela handen när du märker att det behövs. Du älskar när ”det brinner” och du kan behålla lugnet och agera metodiskt även när t.ex. kunden är stressad och kräver snabba svar. Du ser kundnöjdhet som ditt främsta fokus och drar dig inte för att lyfta luren och ringa ett samtal ifall det är något som är oklart som behöver redas ut. Du har en fallenhet för att skriva både analyserande problemrapporter såväl som snabba statusuppdateringar via mail och har en affärsmässighet och noggrannhet i hur du kommunicerar.     

För att lyckas in tjänsten som Incident & Problem Manager bör du ha följande kunskaper:

  • Certifiering inom ITIL Foundation v3 eller v4.
  • Erfarenhet av arbete som Incident eller Problem Manager enligt ITIL
  • Ett starkt driv och ett intresse för att jobba i situationer där ”det brinner” där det behövs snabba beslut och handlingskraftighet
  • Affärsmässighet och högt kundfokus
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
  • Grundläggande IT-kompetens, antingen via utbildning eller erfarenhet, för att kunna förstå och fatta beslut i tekniska diskussioner
  • Det är ett stort plus om du har:

Det är ett stort plus om du har:

  • Erfarenhet av arbete med processförbättringar
  • Erfarenhet av att leda team
  • Fördjupande certifieringar inom ITIL
  • Erfarenhet eller utbildning inom Datacenter och Nätverkslösningar
Vårt erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Kontakta oss

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anneli Glimmerdahl, ATS Supportchef, via . Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Publicerad den

01-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)