Pocket Shop söker världens bästa HR-assistent! i Stockholm
Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.
Om tjänsten
Arbetsuppgifter
I rollen som HR-assistent arbetar du brett med att stötta i personalfrågor men du kommer främst att arbeta med den löpande personal- och löneadministrationen samt i våra HR- och schemaläggningssystem Workday och Medvind.
Tjänsten är 30% av heltid och tidsbegränsad fram till 28 februari 2020. Tanken är att du arbetar två dagar per vecka eller motsvarande. Det viktiga är att du kan vara på plats i början av varje månad för att arbeta med löneberedning.
Tillträde den 1 november 2019 eller enligt överenskommelse.
Din huvuduppgift är att säkerställa att löneberedningen blir korrekt. Du kommer även vara administratör för våra HR-system Medvind, Workday och Netwic. Du utför arbetet på ett självständigt sätt och i nära samarbete med HR-ansvarig samt andra chefer i organisationen. Du rapporterar till HR-ansvarig.
Tjänsten är placerad på Pocket Shops huvudkontor i centrala Stockholm. Här arbetar tio engagerade kollegor tillsammans för att Pocket Shop skall behålla sin position som Sveriges ledande återförsäljare av pocketböcker.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden.
Publicerad den
15-11-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Stockholm
- Typ av jobb
- Kontor / Administration , IT
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!