Project Procurement Manager (PPM)
Följ med på vår resa in i framtiden #FutureMakers#Siemens
Drivs du av att leda och koordinera? Trivs du i en internationell projektmiljö med högt tempo, snabba vändningar och som kräver stort ägarskap i arbetet?
Om ja, så kanske du är den rätte för oss! Sök och känn efter.
Inköpsavdelningen Project Procurement Management är inne i en spännande förändringsfas. Vårt ansvarsområde växer och efterfrågan på vår insats ökar hela tiden. Vi behöver därför förstärka vårt team så att vi kan möta våra kunders behov samt fortsätta arbetet med att bli den bästa inköpsorganisationen.
Vi söker nu dig som har ett stort intresse av att utveckla din egen förmåga, engagera dig i utvecklingen av rollen och även av inköpsorganisationen i stort.
Vi behöver dig som kan agera ambassadör för inköps fokusområden. Vi behöver dig som värdesätter att jobba i ett lag snarare än på egen hand och som sätter lagets prestation framför din egen. Vi vill att du är med och utvecklar våra arbetssätt och inköpsstrategier tidigt i våra säljprojekt och tar det till nästa nivå.
Utmaningen:
- Koordinera och leda inköps aktiviteter för att maximera nyttan i våra sälj- och leveransprojekt.
- Analysera tekniska och kommersiella villkor och fastslå en inköpsstrategi i respektive projekt.
- Säkerställa att projektspecifika krav uppfylls i förhandlingar med leverantörer.
- Aktivt utmana organisationen i kostnadsbesparande åtgärder för projekten.
- Du är kommunikativ och affärsmässig.
- Du är driven och resultatorienterad.
- Du är positiv och med god samarbetsförmåga.
- Du är van att leda och självständigt driva arbete som projektledare.
- Flytande engelska i tal och skrift.
- Du kan ha såväl teknisk som kommersiell bakgrund.
- Du har en relevant högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet
Ansökan
Tveka inte – skicka in din ansökan via , id nr 109646 senast 23 oktober.