Inaktiv platsannons

Supply Planner till Åhléns i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 3 november 2019
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Är du analytisk, strukturerad och affärsorienterad? Drivs du av att arbeta i ett företag i förändring? Då kan det här vara rätt arbetsplats och roll för dig! Vi söker just nu en Supply Planner till vårt team för externa varumärke på affärsområde Hem & Inredning. I rollen som Supply Planner på Åhléns ansvarar du för ett antal kategoriområden genom hela varuförsörjningskedjan.

Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Som Supply Planner är du ansvarig för hela logistikflödet från leverantör till varuhus och e-handel. Här ingår arbetsuppgifter som prognostisering, orderläggning, leveransbevakning för inkommande order till vår distributionscentral, fördelningar och påfyllnad till våra varuhus. Åhléns kommer under 2020 att byta affärssystem där du kommer ha en viktig roll i utförandet inom de egna kategoriområden.

I rollen ingår även att:

  • Optimera lagernivåer på distributionscentral och i varuhus för att säkra tillgänglighet och lönsamhet.
  • Ansvara för volymberäkningar inför kampanj och försäljningspeakar.
  • Ha ett nära samarbete med inköpsorganisationen på affärsområdet, vår centrala Supply Chain-organisation, distributionscentral och varuhus.
  • Att ansvara för rapportering och analyser av Supply Plannings nyckeltal.

Du arbetar i ett team bestående av fyra Supply Planners och rapporterar till Chef Inköpscontrolling & Supply Planning på affärsområde Hem.

Kvalifikationer

Vi söker dig

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Akademisk examen inom Supply Chain och/eller Ekonomi
  • Minst två års yrkeserfarenhet från Supply Planning och/ eller Controlling, erfarenhet från detaljhandeln är meriterande
  • Mycket goda kunskaper i Excel samt att hantera och analysera stora datamängder
  • Erfarenhet av arbete i affärssystem, erfarenhet av Relex ses som meriterande.

För att lyckas i rollen har du en god analytisk förmåga och är strukturerad och handlingskraftig i ditt dagliga arbete. Du har en bred kunskap inom Supply Planning och drivs av att förbättra och vidareutveckla ditt ansvarsområde. Du har lätt för att ta egna beslut baserade på fakta. En förutsättning för att trivas i rollen är att du tycker om att jobba i ett företag där förändring och förbättring är en del av vardagen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du kan börja hos oss omgående. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen vid Skanstull i Stockholm.

Urval kommer att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Publicerad den

09-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej