Inaktiv platsannons

Employer Branding/HR-marketing specialist i Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige.

Om tjänsten

Din roll

För att vi ska kunna fortsätta utmana vår bransch är vårt fokus att ständigt utveckla, förfina och överträffa förväntningar, även på oss själva! Nu utvecklar vi teamet Rekrytering & Employer Branding med en specialist inom HR-marketing, för ett vikariat. Hos oss får du en central roll i det fortsatta arbetet med att placera Lidl Sverige på kartan bland attraktiva arbetsgivare, och därmed säkerställa att vi har rätt kompetens imorgon och i framtiden. Är du en driven och talangfull HR-person som brinner för marknadsföring av arbetsgivarvarumärken och är hemma i den digitala världen? Då ska du söka till oss!

Vi letar hela tiden efter smartare lösningar, nya vägar och bättre sätt att arbeta på. Det är bara genom ständigt engagemang och att vi förbättrar oss som vi kan nå vårt mål: att bli en del av varje hushålls vardag och bidra till mer livskvalitet. Vi vill blir fler som överträffar förväntningar, som jobbar för en hållbar framtid och som samtidigt har roligt på jobbet  - och i detta arbete kommer du att ha en viktig roll!

Som HR-marketing specialist ansvarar du för att, tillsammans med ansvarig chef och i tätt samarbete med vår kommunikationsavdelning, ta fram och genomföra marknadsföringsstrategier och åtgärder för att stärka Lidl Sveriges position som arbetsgivare på marknaden. Genom att kommunicera alla möjligheter som finns hos oss som ett internationellt företag och med en stark tillväxt i Sverige, vill vi attrahera engagerade och drivna medarbetare som tillsammans vill växa med oss. För att uppnå detta kommer du att arbeta med strategier och genomförande av aktiviteter i olika kanaler, och gör detta genom kontinuerlig planering, utförande och uppföljning av insatser. I din roll jobbar du både självständigt och i tätt samarbete med kollegor, chef och andra avdelningar. Då det är en ny roll får du stor möjlighet att påverka innehåll och riktning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen:

  • Ansvara för en strategisk marknadsförings- och rekryteringsstrategi för Lidl som arbetsgivare och säkerställa att det hänger ihop med vår externa marknadsföring av Lidl som företag
  • Sätta upp mål kopplat till strategi och budget och analysera relevanta KPI:s för området
  • Analysera Lidls position som arbetsgivare och bidra med åtgärder för att öka synligheten, genom bland annat sociala medier
  • Utarbeta digitala och fysiska kampanjer, utifrån strategi, mål och behov i samarbete med vår externa byrå
  • Utarbeta åtgärder för att nå rätt kandidater genom våra kanaler och digitala medier
  • Skapa och producera innehåll i våra kanaler 
  • Lansering av ny karriärsida
  • Ansvara för kontakt och samarbete med universitet och högskolor kopplat till arbetsmarknadsmässor och marknadsföring av våra traineeprogram
  • Ansvara för kontakten med externa byråer
 
Din bakgrund

Vi söker dig som, precis som vi, av så många anledningar gillar Lidl och vill sprida det vidare till andra! Du har en relevant akademisk examen inom HR/marknadsföring eller liknande, samt gedigen erfarenhet av HR-marketing och Employer branding vilket gett dig en utmärkt kompetens inom området och förutsättningar att driva ditt arbete självständigt.

Du har erfarenhet av såväl strategiskt som operativt arbete av området och med sociala medier ur ett arbetsgivarperspektiv, samt en stark förmåga att definiera strategier utifrån mål och bryta ner dessa till aktiviteter. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av projektledning.

Som person är du driven och ansvarstagande med en hög ambitionsnivå, och du trivs som bäst när du får arbeta med många olika projekt samtidigt. Du vill ständigt utvecklas i din roll och är positiv till att bidra med dina kunskaper. För dig är det också viktigt att vara prestigelös och du värdesätter att jobba tillsammans och bidra till ett bra arbetsklimat. Du är en god kommunikatör i såväl tal som skrift och du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska. Du är van att jobba med digitala verktyg och kanaler och har en kreativ ådra som gör att du lätt hittar nya tankesätt och perspektiv på teman. Att ha ett öga för digital design och erfarenhet av InDesign ser vi som värdefullt i denna roll. Tidigare kunskaper av digitala marknadsföringsverktyg, tex Google Analytics är meriterande.

 

 
Vad vi erbjuder

När vi växer så växer du. Allt annat är olidligt

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är ett vikariat med tillträde så snart som möjligt och fram till 31 januari 2021.  

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna fram till att vi under 2020 flyttar till vårt nya moderna HK i Barkarby.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)