Inaktiv platsannons

Servicerådgivare/Kundmottagare – Helsingborg, region Syd

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.

Om tjänsten

Vi söker en ny medarbetare till vårt serviceteam i Helsingborg. 

Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare/kundmottagare är din uppgift att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud. Du ska maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten och ge bästa möjliga service till både externa och interna kunder som bokar tid för service och reparation. Du förväntas lösa problem och avvikelser med kunden i fokus och även ta proaktiva kontakter, som t.ex. att ringa kunder och erbjuda kampanjer som ska utföras. Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från förfrågan till utförande och uppföljning.

Du ställer en första feldiagnos och schemalägger arbetet för att utföras direkt eller vid senare tidpunkt i verkstadens planeringssystem. Du lämnar kostnadsförslag och kontrollerar kunden kreditvärdighet.

Som en medlem av serviceteamet hjälper du dina arbetskamrater inom teamet med bl.a. reservdelsflöden och administrationen av verkstads- och reservdelshantering. I dina arbetsuppgifter ingår daglig hantering av administration kring fakturering och reservdelar. 

Din profil
Du besitter god teknisk kompetens och har tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och försäljning.

Goda kunskaper i reservdels- och verkstadssystem är grundkrav, erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Som person är du serviceinriktad, ordningsam, självgående och bemöter både interna och externa kunder på ett professionellt och trevligt sätt. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.

B-behörighet är ett krav, C och D är meriterande.

Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas då vi ständigt utmanar våra processer. 

Vi kan ge dig
– En trivsam och utvecklande arbetsmiljö
– Ett team av kompetenta och trevliga kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna.
– Mycket goda möjlighet till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.

Arbetstiderna är 0700-1600 Mån-Fre samt ett roterande schema med arbete på lördagar.

Ytterligare information
Kontakta gärna Mirza Jusupovic Servicechef tfn 010-706 67 22.
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Helsingborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej