Inaktiv platsannons

Customer Experience Leader i Luleå

Hos oss får du anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv.

Om tjänsten

Med över 900 varuhus över hela Europa är MediaMarkt en av de största aktörerna på hemelektronikmarknaden. I Sverige har vi idag 28 varuhus samt en växande E-handel sedan starten 2006. Nu fortsätter vi vår resa med modernisering av befintliga varuhus samt nya varuhus.

 

Nu söker vi dig som är en naturlig ledare och som vill arbeta när verksamheten. Tjänsten är som Customer Experience Leader (CEL) i vårt Luleå-varuhus.

 

Arbetsbeskrivning

I rollen som Customer Experience Leader på MediaMarkt Luleå är du ansvarig för kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet samt den övergripande försäljningen av tjänster. Vi ställer höga krav på dig och förväntar oss att du alltid agerar som en förebild både vad gäller attityd och engagemang. Du sitter i ledningsgruppen och arbetar tätt med Team Leaders på de olika avdelningarna. Du ansvarar även för både lager- och kassapersonal. 

Du ska alltid sträva efter att säkerställa att våra kunder får "det lilla extra" och blir bemötta på ett minnesvärt sätt, därför tar du beslut utifrån denna princip och du leder ditt team med fokus på kundvård. Du ska spendera en stor del av din tid där allt händer; nämligen på säljgolvet. Inte bara för att det är roligare, men också för att stötta och utveckla dina kollegor. Du skall lyssna på ditt team samt hjälpa dem att utveckla sina färdigheter. En stor del av din tid går även åt till att utbilda och utveckla din personal samt organisera dig själv och ditt team. Du ska ha en plan för varje enskild individ på din avdelning och tillsammans med din varuhuschef och ledningsgruppen utveckla nya ledare för varuhuset och organisationen. Du ska leda, inspirera och motivera ditt team i sann MediaMarkt-anda.

 

Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank för din personal för att kunna coacha och utveckla dem i deras roll. Vi tror att du antingen har erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln alternativt att du tidigare har arbetat inom detaljhandeln men för närvarande arbetar i ledande befattning i en annan bransch. Ledarskapet är en mycket viktigt del som vi lägger stor vikt vid och din ledarstil bör vara teamorienterad, rak och öppen. Du har ett gediget intresse för människor, en förmåga att delegera och en vilja att få medarbetare omkring dig att växa och är inställd på att arbeta kvällar, helger och röda dagar. Du är en högpresterare som drivs av utmaningar och av att uppnå mål. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

 

Vad kan MediaMarkt erbjuda dig?

Som Customer Experience Leader hos oss får du en spännande och utvecklande roll med stort eget ansvar. Du får anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv.

Vi som arbetar på MediaMarkt värnar om mångfalden i vårt bolag och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande till denna tjänst.

 

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Luleå
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Luleå | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)