Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Drivs du av försäljning, service, människor och skönhet? Då kanske du är den säljande Makeupartist vi söker till vårt varuhus i City Stockholm.
Vi erbjuder dig
Åhléns City Stockholm har Nordens största skönhetsavdelning och håller på att bli ännu större. Vi har samlat varumärken från världens alla hörn, med all slags ansiktsvård, make-up, kroppsvård och hårvård för att kunna erbjuda våra kunder ett brett sortiment. Bland annat finns makeupmärket Urban Decay.
Urban Decays historia startar i mitten av 90-talet då rosa, rött och beige dominerade skönhetsmarknaden och det var inte vanligt med lila eller gröna nagellack. För att bemöta detta färgmonopol tog Sandy Lerner, David Soward och Wende Zomnir ett djärvt beslut och lanserade i januari 1996 det färgstarka märket Urban Decay.
Som Säljande Makeupartist på Urban Decay är ditt uppdrag att bidra till försäljningen på vår skönhetsavdelning. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att;
I rollen som Säljande Makeupartist behöver du ständigt vara uppdaterad inom ditt expertområde för att kunna ge värdefulla tips och råd till våra kunder. Du jobbar i team tillsammans med övriga avdelningar och andra roller i varuhuset. Du kommer att rapportera till Avdelningschef.
Vi letar efter
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är initiativtagande, driven, kreativ, lösningsorienterad och känner dig trygg i en föränderlig miljö. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.
Till oss tar du med dig:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30 h/v med inledande provanställning om 6 månader. Arbetstiderna kan variera mellan kl. 09.00-21.00 och du arbetar på schema som sträcker sig över vardag, kvällar och helger. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
16-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!