Inaktiv platsannons

Administratör Facility Management i Solna

Om Lidl

Om tjänsten

Din roll

Som administratör kommer du att ingå i teamet Facility Management som har som uppgift att supportera och agera kravställare mot våra fastighetskontor i Stockholm, Örebro, Göteborg och Malmö samt teknikerna på våra centrallager i Rosersberg, Örebro och Halmstad. Teamet Facility Management bestå av en teamchef, tre projektledare och en analytiker och snart en administratör,  med dig. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna till och med våren 2020 då vi flyttar till vårt nya moderna huvudkontor i Barkarby.

Du arbetar med grundläggande administrativa uppgifter som t.ex. systemadministration, fakturakontroll, kalkylblad, bokningar och förberedelser inför möten och protokollskrivningar. I rollen ingår även att göra grundläggande kontroller av inkommande kontrakt, registrera dessa, ta fram avtal och andra uppgifter i våra fastighetssystem samt ta hand om arkiveringen av dokument.

Du sammanställer också information runt våra butiker, lager och huvudkontor samt kvalitetskontrollerar uppgifterna i fastighetssystemet. Utöver dessa arbetsuppgifter hjälper du till med att hantera och bearbeta våra riktlinjer och rutiner. I rollen ingår att ha kontakt med både nationella och internationella kollegor likaså våra externa leverantörer/samarbetspartners.

 
Din bakgrund

Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande inom exempelvis administration eller ekonomi i grunden. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, och meriterande om du har erfarenhet av förvaltning inom fastighets- eller byggsektorn.

Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga. Du har lätt för att samarbeta med andra människor men kan samtidigt arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Ett arbete med högt tempo och som innehåller ett stort antal varierande uppgifter är något du trivs med. Vidare har du en stark kommunikationsförmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Om du även kan tyska ses det som starkt meriterande. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

 

Publicerad den

27-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)