Inaktiv platsannons

Webbanalytiker i Stockholm

Hos oss får du anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv.

Om tjänsten

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt har en växande Online-handel. Vi är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden med en årlig omsättning på ca 5 miljarder. MediaMarkt Sverige tillhör Media-Saturn koncernen som är Europas största hemelektronik kedja.

Är du en webbanalytiker med stark analytisk förmåga och ett tydligt affärstänk? Har du en passion för att jobba datadrivet, gillar att fördjupa dig i detaljerna och att tänka kritiskt?

Hos oss får du en spännande, bred och varierad roll där du arbetar både strategiskt och operativt inom webbanalysområdet. 
Du kommer att tillhöra Webteamet som organisatoriskt ligger i vårt E-handelsbolag. I din funktion arbetar du nära säljavdelningen, inköp och marknad inom den svenska organisationen. Du kommer även att ha ett nära samarbete med analysteamet på huvudkontoret i Tyskland. Du rapporterar till Web Manager. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Använda olika analysverktyg för att extrahera och analysera data.
  • Rapportera och visualisera resultatet både på en operativ, teknisk och en strategisk managementnivå.
  • Kommunicera insikter, föreslå lösningar och förbättringar baserat på analys och business case.
  • Hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna inom e-handeln i allmänhet och inom webbanalys i synnerhet.
  • Agera kravställare gentemot e-handeln, marknad- och säljorganisationen.

Vem är du?

  • Relevant akademisk utbildning eller motsvarande.
  • Erfarenhet från dataanalysverktyg och språk som Google Analytics
  • Erfarenhet av tagghantering i Google Tag Manager.
  • Djup förståelse för konverteringsoptimering och erfarenhet från A/B-testverktyg.
  • Van att utveckla hypoteser baserade på insikter från GA-analys, värmekartor och användartestdata.
  • Kunskaper i datavisualisering (Google Data Studio).
  • God förståelse för den digitala kundresan, gärna från detaljhandel och/eller konsumentvaror.
  • Meriterande med erfarenhet med verktyg som Hotjar, Contentsquare, VWO, Smartlook eller Crazy Egg mfl.
  • Meriterande med kunskap om grundläggande webbkoncept, HTML och CSS.

Vad beskriver dig?

  • Stark kvantitativ- och kvalitativ analyskompetens med ett stort intresse för olika dataanalys metoder. 
  • Drivs av att ständigt förbättra den digitala kundresan och nå våra utmanande mål.
  • En lagspelare som gillar att dela med sig av sina kunskaper och insikter både inom teamet och till andra avdelningar.
  • Kundfokuserad, lösningsorienterad och datadriven.
  • Trivs i en snabb och dynamisk miljö med internationella kontaktytor. 
  • Strukturerad, planerar i förväg och gör tydliga prioriteringar baserat på kundens och affärens bästa.
  • Förmåga att växla mellan strategiskt och operativt arbete.
  • Mycket god kommunikatör på både svenska och engelska i tal såväl som skrift.

Publicerad den

18-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)