Inaktiv platsannons

Experience Manager - OMAKA i Stockholm

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass.

Om tjänsten

OMAKA kommer slå upp dörrarna i början av nästa år och vi söker dig som engageras av att vara en del av något där det personliga mötet värderas högt. Du kommer orkestrera samtliga beröringspunkter mellan Omaka och omvärlden. Du ska inom ramen för eget budgetansvar planera, utveckla, genomföra och följa upp Omakas marknadsföringsinitiativ för hela konsument- och gästresan.

Arbetsdagarna kommer vara mycket omväxlande och periodvis intensiva. Rollen kräver en närvaro som följer pulsen för en restaurangverksamhet, vilket innebära såväl representation som arbete i festmiljöer och därmed förekommer kvälls-/helgarbete. Under en stor del av året kommer rollen att inbegripa resor, primärt inom Sverige (kan även inbegripa resor utomlands)

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • utveckla, planera, genomföra och följa upp upplevelsebaserade marknadsföringsinitiativ på den egna restaurangen. Du har ansvar för att upprätta och fullfölja aktivitetskalender för restaurangen (musik/spelningar, kreativa samarbeten, event på plats)
  • säkra upplevelsen och synligheten av Omaka hos andra restaurangkunder samt vid övrig extern aktivering (ex mässor). Rätt uttryck, rätt material och rätt plats.
  • utveckla, planera, genomföra och följa upp marknadsföringsinitiativ och riktad kommunikation utanför restaurangen
  • närvara och utveckla bryggeriets besöksverksamhet
  • ansvara för extern kommunikation i egna och andras kanaler (främst digitala kanaler). Du sammanställer och verkställer en kommunikationsplan. Du är primär kontakt och kravställare mot externa byråer och andra aktörer i genomförandet
  • medverkar i utvecklingen och stötta VD i den årliga affärsplanen som avser aktivering och kommunikation
  • primär kontakt mot säljkåren för restaurang och nära samarbete med restaurangens platschef
  • bedriver aktiv omvärldsbevakning av externa upplevelsebaserade marknadsföringsinitiativ

Kravprofil och personliga egenskaper:

  • minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst två års erfarenhet av motsvarande tjänst alternativt god erfarenhet av event och evenemangsproduktion (med fördel inom restaurangnäringen)
  • utbildning inom marknadsföring och/eller projektledning
  • erfarenhet från kommunikationsutveckling med spets inom digitala och sociala medier är ett krav 
  • flytande i svenska eller engelska i tal och skrift
  • krav på erfarenhet från restaurangbranschen

I denna rekrytering lägger vi stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi ser att du är kreativ och nytänkande med en inneboende drivkraft att våga utmana status quo och inspirera riktningen för varumärket. Du är ett socialt geni och är naturligt engagerad och intresserad av att ha kontakt med interna och externa kontaktytor. Inom ramen av restaurang- och besöksverksamheten är det viktigt med eget driv, och förmåga att självständigt planera och lösa uppgifterna och etablera god relation med alla intressenter.

Din ansökan

Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du beskriver dina kompetenser, erfarenheter och resultat på ett utförligt sätt. Vi kommer att gå igenom ansökningarna efter hand och intervjuer kommer ske löpande.  

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.

Sista ansökningsdag: 6 januari 
Tillträdesdag: Enl. överenskommelse 
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidare/Heltid 
Placeringsort: Stockholm

Publicerad den

12-06-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Logistik / Transport
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej