Inaktiv platsannons

Master Data Specialist/Teamlead till Åhléns i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 31 januari 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhléns är i en spännande fas där vi har fullt fokus på att skapa en sömlös upplevelse till våra kunder genom att koppla ihop varhusen med digitala tjänster som exempelvis e-handeln och den populära medlemsklubben. Den digitala omställningen ställer höga krav på att rätt data finns tillgänglig i alla försäljningskanaler och beslutsstöd för att möjliggöra ett datadrivet och effektivt arbetssätt, oavsett plats eller teknisk plattform. Vi söker nu efter en Master Data Specialist/Teamlead som vill driva och sätta en struktur för hur vi hanterar och utvecklar masterdata på Åhléns i våra affärssystem och säljkanaler tillsammans med Master Data-teamet och IT.

Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder

Som Master Data Specialist/Teamlead har du ett ansvar för att driva, strukturera och säkra utvecklingen av företagets masterdata och inköpsadministration utifrån ett end2end-perspektiv. Du säkerställer kompetensutvecklingen genom utbildning och andra förutsättningar för vidmakthållande av god kvalitet i teamet. I rollen ingår även:

  • Leverera resultat i enlighet med aktuella mål och nyckeltal
  • Planera och administrera arbetat kring produktinformation tillsammans med inköp och försäljning utifrån säljstarter och kampanjplaner
  • Säkerställa processer och efterlevnad av masterdata samt ständigt arbeta med förbättringar för att effektivisera arbetssätt
  • Agera produktägare och i samråd med berörda funktioner driva vidareutveckling i de system som är kopplade till inköpsadministration
  • Ansvar för produktberikning för optimerad onlineförsäljning och kundupplevelse
Kvalifikationer

Vi letar efter

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och PIM
  • Erfarenhet av retail och omnichannel
  • Vana att driva projekt och förändringsarbete

  • Kunskap i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att arbeta agilt med många kontaktytor inom företaget. Du är en problemlösare som kommer med nya idéer samtidigt som du får saker att hända. Vidare är du strukturerad, systematisk och effektiv i ditt arbetssätt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej