Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning? Har du bakgrund inom Makeup? Brinner du för att coacha andra? Då är kanske rollen som Diskansvarig på Armani hos oss rätt för dig!
Vi erbjuder dig
Åhléns City Stockholm har Nordens största skönhetsavdelning och håller just nu på att bli ännu större. Vi har samlat varumärken från världens alla hörn, med all slags ansiktsvård, make-up, kroppsvård och hårvård för att kunna erbjuda våra kunder ett brett sortiment. Bland annat finns märket Armani.
I rollen som Diskansvarig på Armani hos oss på Åhléns är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som Diskansvarig är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset.
Du rapporterar till din Avdelningschef.
Vi letar efter
Till oss tar du med dig:
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30h/v med inledande provasntällning om 6 månader. Arbetstiderna kan variera mellan kl. 09.00-21.00 och du arbetar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
16-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!