Inaktiv platsannons

Varuhuschef till Åhléns Kristianstad

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 12 januari 2020
  • Kristianstad
Arbetsuppgifter

Varuhusmagi för våra kunder
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar.

Våra kunder ska mötas av varuhusmagi genom engagerade och serviceorienterade medarbetare med god produktkunskap.

Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och genom delaktighet och inkludering blir vi tillsammans lite bättre varje dag! Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.

Vi erbjuder dig
Som varuhuschef på Åhléns är du en del av den dagliga driften i varuhuset. Du är ansvarig för att driva försäljning, säkerställa varuförsörjning/varuflöde, skapa lönsamhet i varuhuset, samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du arbetar med säljledare, säljare och Visual Merchandiser och till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även samarbete med HR Partner, Regionchef och varuhuschefskollegor.

I rollen som Varuhuschef ingår att:

  • Skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus
  • Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning
  • Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal
  • Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna
  • Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset
  • Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål

Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan. Du rapporterar till Regionchef.

Tjänsten är på heltid i en tillsvidareanställning, vilken föregås av 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt, helst senast i slutet på februari 2020.

Kvalifikationer

Om dig
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Som varuhuschef inspirerar du ditt team till detta.

Vi söker dig som

  • har erfarenhet från ledande befattning inom försäljning, gärna inom detaljhandeln
  • har erfarenhet av att framgångsrikt leda andra och utveckla team
  • kan driva arbetet mot uppsatta mål och nå goda resultat
  • är ansvarstagande och självständig i ditt arbete

Du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete.

För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig.

Ansökan och frågor om tjänsten
Låter detta jobb intressant för dig? Vad roligt! Ansök till oss senast 12 januari 2019.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Caroline Grundin, Regionchef.
caroline.grundin@ahlens.se

Har du frågor om rekryteringsprocessen får du gärna kontakta Ida Ljungberg, HR Business Partner.
ida.ljungberg@ahlens.se
072-467 58 18

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Kristianstad
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej