Inaktiv platsannons

Inköpsassistent - Coop Sverige i Solna Solna

Om tjänsten

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och behöver nu förstärkning inom affärsområdet Inköp och Kategori. Våra medarbetare är en av våra viktigaste tillgångar. Coops vision är att vi ska vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel och det är du som tillsammans med dina kollegor kan göra detta möjligt.

Vi söker dig som har goda kunskaper i Coops system eller liknande affärssystem och är en god administratör. Du kommer att arbeta som inköpsassistent med placering i Mejeri teamet. Du kommer att stödja kategorigruppchef och kategori - och inköpsansvariga i team mejeri med administrativa uppgifter. I mån av tid kommer du att stötta hela I&K.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

  • Stödja kategori- och inköpsansvariga med artikeladministration
  • Vid behov stödja med enklare analyser
  • Hitta lösningar och kontakta rätt person för åtgärd
  • Åtgärda/svara på ärenden från Butikssupport samt föreningar/butiker.
  • Följa upp aktiviteter
  • Ta fram CDW rapporter till efterfaktureringar och efterfakturera leverantören
  • Proaktivt arbete att underlätta och förbättra systemfrågor
  • Stöd i evenemang (t.ex. färskvarumässan osv)
  • Administrera leverantörsportalen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Publicerad den

16-06-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Detaljhandel | Deltidsjobb