Inaktiv platsannons

Inköpsassistent till Åhléns affärsområde Hem Varumärken i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 1 mars 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Vi erbjuder dig

Som Inköpsassistent supportar du Inköparen som ansvarar för bl.a. dekoration och kök i det dagliga arbetet, du får stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team. I arbetet ingår bl a:

  • Hantering av artikelregistrering och artikelvård
  • Kommunikation med leverantörer och varuhus
  • Ha insikt i inköpsarbetet och försäljning
  • Assistera inköparen vid möten med leverantörer
  • Vara delaktig i utvecklingen av Åhléns framtida hemsortiment
  • Delta i arbetet med e-handel och andra marknadsföringskampanjer vad gäller fotoprover, bilder och produkttexter

Som Inköpsassistent är du en del av ett ambitiöst team och du rapporterar till Sortimentschefen för affärsområdet hem.

Kvalifikationer

Vi letar efter

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande
  • Gärna erfarenhet från inköp
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi vågar säga att du är initiativrik, flexibel och har mod att utmana dig själv och andra. Du trivs i en miljö där det händer mycket. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. Då kan vi gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du är prestigelös, affärsmässig och en god och tydlig kommunikatör. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under fyra månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i början av april. Placering är på Åhléns Servicekontor i Stockholm.

Urvalet kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

01-04-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej