Inaktiv platsannons

Service Managementkonsult i Luleå, Piteå

Om tjänsten

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Luleå/Piteå dig som vill jobba som Service Managementkonsult med fokus på Incident, Problem och Change Management. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

I rollen som Service Managementkonsult på Atea söker vi dig som känner dig hemma inom bl.a. Incident, Problem och Change Management. Personlighet, värderingar och ansvarstagande väger lika tungt som dina administrativa kunskaper. Som Service Managementkonsult jobbar du både taktiskt och operativt internt och mot kund i de olika roller som teamet har ansvar för och bemannar. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.

"Jag har jobbat på Atea i över ett år nu och trivs väldigt bra. Mina kollegor i teamet är roliga, positiva, drivna, strukturerade och fulla av kompetens. Nyckeln till teamets framgång är samarbete då vi ser att resultat vi vill uppnå blir så mycket bättre när vi gör det tillsammans. Det bästa med mitt jobb är att ingen dag är den andra lik och att ha de allra bästa kollegorna som alltid finns där" – Monika, Processägare i teamet

Vad söker vi hos dig?

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som Service Managementkonsult ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt, är en i teamet och aktivt identifierar och föreslår förbättringar. Du behöver även kunna arbeta med interna uppdrag och delta i processutveckling för att säkerställa att vi håller högsta möjliga kvalitet i vår support mot kunderna. Det kan tex. vara att dokumentera rutiner/arbetsflöden/utbildningsmaterial eller att genomföra interna utbildningar för att öka förståelsen för hur vi jobbar.

För att lyckas i tjänsten bör du ha följande kunskaper:

  • ITIL kompetens
  • Office kompetens

För att lyckas i tjänsten bör du ha följande personliga kompetenser:

  • Kunskap och förmåga att leda/driva uppdrag och projekt
  • Förmåga att arbeta självständigt
  • Strukturerad
  • Affärsmässig
  • Agera förtroendeingivande, relationsskapande och ansvarstagande

Vårt erbjudande till dig 

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Publicerad den

27-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Luleå, Piteå
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

IT | Heltidsjobb (förstajobb)