Inaktiv platsannons

HR-assistent i Kista

Dollarstore är en svensk butikskedja. DollarStore är till för alla som älskar att shoppa kända och nya märken till riktigt bra priser på ett och samma ställe!

Om tjänsten

Vi söker nu en HR-assistent till vårt huvudkontor i Kista!

Dollarstore befinner sig i en högexpansiv fas med spännande framtidsutsikter. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för dig som gillar tempo och utmaningar. På Dollarstore är vi en familj. Sammanhållningen och teamkänslan är ryggraden i företaget. Vi tycker om att ge våra medarbetare ansvar och uppmuntrar dem till att fatta beslut och hitta egna lösningar i det dagliga butiksarbetet. Vi tycker att det är viktigt att ha kul på jobbet och trots ett stundtals högt tempo finns det alltid tid för skratt. Dollarstore erbjuder varierande arbetsuppgifter och ett utvecklande klimat för dig som gillar att hitta lösningar och är snabb i fötterna. Hos oss har du en möjlighet att göra skillnad på riktigt – att skapa en bättre vardag för våra kunder.

Dollarstores DNA

o  Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser.

o  Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar.

o  Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt.

o  Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-assistent är du en del av HR-avdelningen. Du kommer i första hand att ansvara för vårt schemaläggning- och tidsrapporteringssystem, Planday, där du kommer utbildas till att vara superuser. Arbetet innebär att du kommer supportera chefer och kollegor runt om i landet i frågor som rör systemet, schemaläggning, administrera och upprätta anställningsavtal, ta fram manualer etc. I tjänsten kommer du ha ett tätt samarbete med vår löneavdelning.

Din bakgrund

Vi söker dig som;

o  Har relevant högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning mot personal-och arbetslivsfrågor.

o  Ett till två års erfarenhet av arbete inom HR, har du även erfarenhet från arbete med lönefrågor är detta meriterande.

o  Goda kunskaper i Excel och Microsoft Office.

o  Tidigare erfarenhet från arbete med Planday är meriterande.

o  Tidigare erfarenheter från arbete inom handeln är meriterande.


Du har lätt för att samarbeta, är noggrann, strukturerad, prestigelös och har en god känsla för service.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering på vårt huvudkontor i Kista.

Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.


Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.


Intervjuer sker löpande. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden har löpt ut.


Välkommen med din ansökan!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Kista
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Kista | Detaljhandel | Deltidsjobb