Inaktiv platsannons

Administratör - Back Office Avtal & Tjänster, Scania Sverige AB i Stockholm

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.

Om tjänsten

Avdelningen Order & Logistik hos Scania Sverige medverkar för att möjliggöra ökad och lönsam försäljning av helhetslösningar, inkluderande fordon och avtal & tjänster. Vi söker nu en ny medarbetare för att stärka vår grupp med fokus på fakturering och support till vårt ÅF nätverk i Sverige. 

Är du en serviceinriktad person med känsla för siffror, teknik och detaljer? Vill du vara med och effektivisera arbetsmetoderna hos oss, våra återförsäljare och i förlängningen för våra kunder så de får ännu bättre stöd i försäljning och administration? I rollen som Administratör – Back Office Avtal & Tjänster har du möjlighet att få arbeta med allt detta.

Dina arbetsuppgifter
Som Administratör arbetar du med och blir ansvarig för att den dagliga faktureringen som innefattar olika typer av fakturering och ansvarsområden, samt att ge support till Återförsäljarna och vår interna organisation. 

Du deltar även aktivt i processutvecklingen med syfte att effektivisera den dagliga verksamheten. Vår ambition med denna tillsättning är att lyfta denna process och arbetssätt!

Din profil
Du strukturerad, kommunikativ och noggrann, trivs med att samarbeta i grupp men även självständig och tar egna initiativ. En stor del av arbetet är support och kundservice det är därför viktigt att du trivs med att leverera service. Du har därtill ett intresse för ekonomi och fördelaktigt även teknik.

I denna roll krävs god datorvana och intresse för att lära sig olika system och verktyg. Det primära ekonomisystemet är D365, viss erfarenhet här är önskvärt.

Kunskaper om Scanias produkter och våra kunders affärsupplägg är en tillgång och en akademisk examen inom tex Ekonomi är meriterande.

Arbetet sker mestadels på svenska men du bör behärska engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med trevliga kollegor och utvecklingsmöjligheter hos en av Scanias främsta Distributörer. 

För mer information
Kontakta gärna Jenny Wangson, 010-708 64 54/0707-443145 chef Order & Logistik eller
Malin Ducloux Team Leader Avtal & Tjänster, 010-7066387/0700812831

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej