Inaktiv platsannons

Förrådsanskaffare Scania IM i Sodertalje

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.

Om tjänsten

Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag och en del av Scania CV AB, som genomgår en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer, till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi har ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt samt ansvar för produktions- och fastighetsunderhåll. Hos oss finns specialkompetens inom bland annat automation, styr & regler, el och VVS. Vi är ca 1000 anställda i Södertälje, Oskarshamn och Luleå.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att bestå av att ge service till kund. Utöver detta ingår även uppgifter såsom att ta emot, registrera order och ankomst av artiklar i Maximo System samt leveransbevakning. Det är också viktigt att säkerställa att artiklarna lagras och hanteras på korrekt sätt samt att packa artiklar till produktion och underhåll. Parallellt med detta deltar du även i förbättringsarbeten och kundmöten. 

Din profil
Som person är du ansvarsfull, noggrann och engagerad. Du har en hög förståelse för hur du bemöter kunder samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. I verksamheten förekommer akuta situationer vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet då du ska kunna prioritera om dina uppgifter. Det är också viktigt att du kan växla tempo utefter behov. Utöver detta värdesätter vi även:

  • Om du har produktkännedom vad gäller mekaniska alternativt elektriska produkter.
  • Har arbetslivserfarenhet inom serviceyrket och har förmåga att skapa goda relationer med arbetskamrater, kunder och leverantörer.
  • Har en stark förmåga att hålla god leverantör- och kund kontakt samt att upprätthålla ordning och reda.
  • Är en lagspelare som har förmågan att läsa, förstå och följa givna instruktioner om arbetssätt.
  • Har goda datorkunskaper och erfarenhet av Office programmen.

Vi ser det även som meriterande om du har kunskap i systemen Maximo och Helpdesk samt tidigare erfarenhet av förråds-/lager- eller produktions/underhållsarbete.

Ytterligare information
Om du vill veta mer om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef, Mathias Lundberg, tfn: 08-553 729 32.

Publicerad den

04-06-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej