Inaktiv platsannons

Vi söker en HR BP till Coop Butiker och Stormarknader i Stockholm Stockholm

Om tjänsten

Coop Butiker och Stormarknader, CBS, befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker en ny medarbetare till HR och Distrikt Stockholm. Vi söker en HR Business Partner med gedigen erfarenhet från självständigt HR-arbete samt vilja och vana att jobba i nära samarbete med övriga HR-funktioner. I rollen som HR Business Partner driver du samtliga HR-processer och ansvarar för att distriktets chefer får stöd inom personalområdet.

Vi erbjuder dig
CBS genomgår en spännande förändringsresa vilket skapar ett utmanande och omväxlande innehåll i rollen som HR Business Partner. Du kommer få möjligheten att ingå i ett engagerat och affärsinriktat HR-team som bidrar till ett framgångsrikt CBS, där du kommer att stötta och utveckla ledare i organisationen. Ditt arbete är rörligt och fritt med stort eget ansvar och du kommer att få jobba med hela HR-bredden. Och inte minst, du kommer att göra skillnad. Låter det roligt? Då kan detta vara jobbet för dig!

Rollen
I rollen som HR Business Partner hos CBS driver du samtliga HR-processer och ansvarar för att distriktets chefer får stöd inom HR.

Du kommer att;

• Coacha och utveckla chefer i deras personalansvar och i genomförandet av HR-processerna t. ex. rekrytering, prestationsprocessen, rehabilitering och arbetsrätt
• Ansvar för att implementera och säkra efterlevnad av policys och riktlinjer
• Genomföra utbildningar av ledare i butik (t. ex. i arbetsmiljö och arbetsrätt)
• Driva och följa processer inom prestation, rekrytering, avveckling och rehabilitering
• Förhandla i regionala frågor och säkra relationen med de fackliga företrädarna
• Vara stöd till regionens chefer i bemanningsfrågor
• Vara engagerad och drivande i olika HR-projekt

Din profil
Du gillar att jobba självständigt och har hög kapacitet att ge konsultativt stöd vilket kräver hög integritet och mognad. Du vågar utmana cheferna och kan samtidigt balansera detta med ett serviceinriktat förhållningssätt och prestigelöshet. Du samarbetar såväl internt inom HR som inom bolaget i stort.

Generellt i rollen behövs god förmåga att planera, prioritera och på ett systematiskt sätt genomföra insatser med hög kvalitet enligt tidplan. Din förmåga att ta dig an komplexa sammanhang och se lösningar framför problem är god. Noggrannhet, när så krävs, är viktigt. Detta kopplat till bl.a. processer, protokoll, och hantering av arbetsrättsliga situationer.


Publicerad den

19-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Detaljhandel | Deltidsjobb