Coop Butiker och Stormarknader, CBS, driver ca 240 Coop-butiker i Stockholmsområdet, Mälardalen och Sydöstra Sverige. Vi har en omsättning på ca 16 miljarder kr och är ca 7 500 anställda, varav merparten är butiksanställda. Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.
Coop Butiker och Stormarknader, CBS, befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker nu en HR Development Manager. Detta är en ny position på CBS och den som börjar hos oss kommer, utifrån CBS och HR´s affärsplan, få stor möjlighet att forma och driva området.
Huvuduppgiften är att ha processansvar för samtliga HR-utvecklingsprocesser inom CBS. Befattningen ansvarar också för utbildningsprocesserna inom CBS med syfte att försäkra god kompetensförsörjning och därigenom även driva kundnöjdhet och lönsamhet.
I rollen ingår bland annat:
Huvudsakligt geografiskt arbetsområde är Stockholm med omnejd, men resor till våra butiker i Mälardalen och Skåne ingår. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du rapporterar till vår HR-Direktör.
04-05-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!