Inaktiv platsannons

Tjänsteägare till Åhléns IT Drift i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 28 juni 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhlens IT Drift är inne i en stark utvecklingsfas där målet är att ha funktioner som driftas i en modern, flexibel, skalbar och kostnadseffektiv lösning för infrastruktur och drift. Vi jobbar i en hög förändringstakt och möjligheten att bidra och påverka utvecklingen är stor. Åhléns söker nu en Tjänstägare inom IT Drift som tidigare arbetat som projektledare/förvaltningsledare med erfarenhet av att planera, leda och följa upp projekt inom IT Drift.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder

Rollen som Tjänsteägare IT Drift innebär främst att du kommer driva projekt inom IT drift, men också att vara koordinator för utveckling av avdelningens processer och rutiner samt införande av förändringar inom förvaltningen av Åhlens IT Drift och Support.

I rollen ingår även:

  • Projektledning och samordning av drift/infrastruktur
  • Kravställning mot leverantörer
  • IT-samordning vid varuhusetablering/förändring
  • Processeffektivisering
  • Konsolidering
  • Driftfunktionsetablering

Som Tjänsteägare IT Drift är du en del av ett ambitiöst team på 7 personer och rapporterar till IT Drift och Support Chef.

Kvalifikationer

Vi söker

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller IT alternativt motsvarande kunskap inom IT-management
  • Erfarenhet av IT-arbete inom detaljhandel samt inom IT-miljöer med stora transaktionsmängder och höga volymer.
  • Erfarenhet av att leda och arbeta i projekt
  • Erfarenhet av ServiceDesk- och supportprocesser
  • Erfarenhet av outsourcad IT-leverans och leverantörsstyrning
  • Avtals- och förhandlingsvana
  • Meriterande är erfarenhet av cloud eller hybrida lösningar

Som person är det viktigt att du har hög samarbetsförmåga och ett affärsmässigt arbetssätt då du kommer att arbeta tillsammans med och ha kontakt med många delar av organisationen. Du har förmågan att fatta snabba beslut och är öppen för förändringar och nya lösningar. Du bör även vara mycket drivande, resultatorienterad och tydlig i din kommunikation. Vidare bör du ha en god förmåga att omsätta strategier och planer till operativt genomförande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej