Inaktiv platsannons

Account Manager till Åhléns Market Place Online i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 12 juli 2020
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Brinner du för affärsutvecklingen? Just nu finns chansen att få vara med och bygga upp ett helt nytt affärsområde digitalt. Bli en del utav vårt nya team och väx tillsammans med oss. Utmaningar, högt tempo och en ny spännande resa utlovas. Var med och skapa framtiden med oss!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Som Account Manager har du en chans att tillsammans med ett team bygga vårt nya affärsområde tillsammans med framtida leverantörer för Åhléns Marketplace. Det innebär att du dagligen arbetar administrativt och koordinerande samt har kontakt för våra leverantörer. Du hjälper även till att bygga sortiment och utveckla strategiska frågor. I rollen har du breda kontaktytor inom företaget och ett nära samarbete med exempelvis teknisk support och teamet på e-commerce. Då Åhléns Marketplace är ett nytt digitalt affärsområde är du med och bygger upp rollen tillsammans med teamet.

I rollen ingår även:

  • Att vara specialist på vår Marknadsplats
  • Ägande och kravställande för det dagliga arbetet i marknadsplatsplattformen.
  • Ägande och kravställande för uppföljning utav försäljning för den digitala marknadsplatsen.
  • Löpande kontakt med marknadsplatsleverantörer.
  • Uppföljning av försäljning och aktivt sortiment för den digitala marknadsplatsen.
  • Kravställa och driva utvecklingen för den digitala marknadsplatsen.
  • Bygga sortiment till affärsområdet.
  • Avtalsförhandling med externa leverantörer.

Som Account Manager rapporterar du till Head of Marketplace och ingår i ett team på fyra personer.

Kvalifikationer

Vi söker dig

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Eftergymnasial utbildning inom business eller ekonomi
  • Administrativ och koordinerande erfarenhet
  • Teknisk förståelse
  • Erfarenhet av liknande roll som Account Manager
  • Erfarenhet av e-handel är meriterande
  • Kunskaper i Mirakl är meriterande

För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad och ser möjligheter i problem som kan uppstå. Du har en positiv anda och en stark team-känsla. Du är van att arbeta proaktivt och självständigt i en snabbrörlig miljö där ingen dag är den andra lik. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Kunden är alltid i fokus för dig och du är en stjärna på att bygga goda relationer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej