Vår breda verksamhet gör att vi kan erbjuda livslånga karriärmöjligheter med olika inriktning inom varierande branscher, länder, företag och specialistområden. På Lantmännen slutar du aldrig lära dig nya saker.
Vi står inför ett affärssystembyte vilket innebär att vår ekonomifunktion kommer att få utökade arbetsuppgifter och vi kommer dessutom att ta hem arbetsuppgifter som idag hanteras inom andra delar av koncernen.
Vi söker därför för omgående anställning en självgående Ekonomiassistent och som har lätt att samarbeta med andra. Arbetsuppgifterna består av hantering av leverantörsfakturor samt för avdelningen andra vanligen förekommande arbetsuppgifter. Därutöver kommer du att vara en viktig lagspelare vid utveckling av processer och rutiner.
I denna roll kommer du bland annat ansvara för att:
ankommande fakturor blir mottagna och registreras i reskontran
utbetalning av leverantörsfakturor
nya leverantörer registreras i leverantörsreskontran
arkivera leverantörsfakturor och diverse andra handlingar
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi, goda system- och IT-kunskaper samt har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter kan vara meriterande. Som person är du trygg i dig själv, prestigelös, strukturerad och noggrann.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Närmare upplysningar om befattningen lämnas av:
Redovisningschef Nicklas Larsson, 010- 556 87 97
Fackligt ombud Unionen Monica Strömberg, 010-556 34 66
Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Sista ansökningsdag är den 30 september 2020.
Fantastiska kollegor
Arbeta med förstklassiga maskiner
En säker arbetsplats
Vi utvecklar dig
Tillsammans bygger vi morgondagen
Internationella karriärmöjligheter
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!