Inaktiv platsannons

Nordea Finans söker kundservicemedarbetare i Stockholm

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Nordea Finans. Vi är ett dotterbolag till Nordea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa de bästa kundupplevelserna. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas.

Världen vi lever i är i konstant förändring. Men oavsett vad framtiden för med sig så börjar allt med våra kunder. Därför behöver vi dig. Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor i en spännande miljö. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov som hela tiden förändras.

För oss är det viktigt att vara nyfikna och prova nya saker för att bättre erbjuda kunderna service, var som helst och när som helst. Du kommer få många möjligheter att lära dig nya saker och växa. Vill du hjälpa oss bli ledande i att erbjuda positiva kundupplevelser?

 

Om tjänsten

 

Gemensamt för samtliga kundservicemedarbetare på Nordea Finans är att man ger förstklassig service och vi lägger stor vikt vid tips och råd kring finansbolagets olika tjänster och produkter. Våra olika huvuduppgifter utgörs av kundkontakt via telefon och mejl, samt administrativt arbete.

 

  • Som kundservicemedarbetare inom affärsområdet Retail Finance respektive Car Finance har du kontakt med våra privat- och företagskunder. Merparten av dessa är privatkunder och du är ofta kundens första kontakt med Nordea Finans och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Inom Car Finance förekommer även kontraktsregistrering och andra administrativa arbetsuppgifter.
  • Som kundservicemedarbetare inom affärsområdet Equipment Finance har du kontakt med våra samarbetspartners och företagskunder. De utgörs huvudsakligen av svenska företagskunder och stora samarbetspartners och vi jobbar med produkterna leasing och avbetalning. Den största delen av arbetet består av administrativa uppgifter, bland annat kontraktsregistrering, vilket gör arbetet omväxlande.

 

Vem du är

 

Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus, och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du kan flytande svenska och har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift. God nivå i engelska är ett plus.

Utöver detta ser vi gärna att du:

  • Har ett starkt eget driv och känner ansvar för din egen utveckling.
  • Tar ägarskap och har ett stort engagemang samt bidrar med en positiv attityd.
  • Motiveras av att arbeta i team och gillar att dela kunskap med dina kollegor.
  • Trivs med att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo.
  • Har en ekonomisk utbildning eller erfarenhet från tidigare arbete inom ekonomi.
  • Har dokumenterad erfarenhet från administrativt arbete, samt har minst tre års erfarenhet inom kundservice.

Om det här låter som du ser vi fram emot din ansökan (på svenska)!

 

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)