Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent till Åhléns i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Urval sker löpande
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Vi söker en analytisk Ekonomiassistent till Åhléns!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Huvuduppgiften som Ekonomiassistent är främst att effektivt analysera stora mängder data för avstämning av betalmedel samt vara delaktig i projekt för att automatisera och effektivisera processer inom detta område. Rollen innebär även löpande bokföring och analys av valutor samt kostnader. I rollen ingår att:

  • Löpande företa avstämning av betalmedel och ta initiativ till förbättringar
  • Löpande bokföring, periodiseringar och delaktighet i bokslut
  • Delta i projekt för att automatisera och effektivisera processer
  • Övriga förekommande uppgifter inom ekonomi/redovisning

I rollen som Ekonomiassistent blir du en del av ett ambitiöst team på 10 medarbetare, du rapporterar direkt till Ekonomichefen.

Kvalifikationer

Vi letar efter

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Meriterande med minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent
  • Minst en gymnasieutbildning inom ekonomi
  • Analytisk förmåga och goda kunskaper i Excel
  • Intresse för system och processer
  • Meriterande med erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics AX D365 och fakturahantering i Medius Flow
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift

Vi vågar säga att du är initiativrik och vågar utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag kunna förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du trivs att arbeta i ett företag i förändring och vill vara med att bygga upp en ny organisation. Du är prestigelös, affärsmässig samt en god och tydlig kommunikatör.

Tjänsten är en tidsbestämd anställning om 6 mån på heltid med omgående tillträde. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej