Inaktiv platsannons

Kundtjänstchef / Head of Customer Success till Widforss i Stockholm

8 - 40 timmar per vecka

Om tjänsten

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower Om Widforss

Sedan 1729 har Widforss AB varit leverantör till generationer av kunniga och medvetna jägare. Verksamheten bestod från början av handel med krut och kryddor men utökades under 1800-talet till handel med vapen, tillbehör och kläder. 

Det är få bolag i Sverige som har funnits lika länge som Widforss och en av anledningarna till att Widforss har lyckats med detta är förmågan att utvecklas i takt med tiden och att alltid ligga steget före. Därför är det också naturligt att Widforss arbetar sig mot deras vision om att bli Sveriges bästa köpupplevelse inom jakt och Outdoor online. Widforss är idag en av Sveriges snabbast växande e-handlare med fokus på hund, jakt och outdoor. Företaget har korta beslutsvägar och är i ständig förändring. De är nu på jakt efter en Kundtjänstchef / Head of Customer Success att axla en viktig och spännande roll!

Din roll som Kundtjänstchef / Head of Customer Success

Som Kundtjänstchef ansvarar du över ett team på 5 heltidsanställda där ni tillsammans arbetar med Widforss rutiner och service gentemot kunder. Kundtjänstens syfte är att ge support och hjälpa kunder med ärenden så som produktfrågor, reklamation och returfrågor. Du har ett ägandeskap för hela kundtjänsten och ansvarar över KPI:er och att coacha och utveckla medarbetarna i ditt team framåt. I rollen arbetar du operativt och är delaktig i att forma rutiner och strukturer rörande strategin för kundtjänsten, samtidigt som du själv hanterar daglig kontakt och service till kunder. Du har flera kontaktytor internt och hanterar även bemanning av personal. Rollen i helhet innefattar:

Leda och utveckla kundtjänstavdelningen framåtLeda, coacha och utveckla ett team både heltid och deltidsanställdaAnsvara för system, KPI:er och att alltid ha en bemannad kundtjänstHjälpa och ge kunder service och support på telefon och mejl

I rollen som Kundtjänstchef / Head of Customer Success ser vi gärna att du har:

Några års erfarenhet av att arbeta i en kundtjänstAnsvarat för ett team, exempelvis som team leader eller som kundtjänstchefErfarenhet av att följa KPI:er och sätta struktur för arbetetGoda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kundtjänst på ett e-handelsbolag, eller kunskap och intresse för jakt/outdoor produkter. Du är en person som drivs och motiveras av att arbeta i en snabb föränderlig miljö. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Sist men inte minst vill du ha kul på din resa hos Widforss och brinner för att utveckla ditt team för att fortsätta vara ledande inom e-handel för jakt, hund och Outdoor!

Vad Widforss erbjuder dig

För Widforss är öppenhet, flexibilitet, prestigelöshet och kreativitet viktiga byggstenar. De är måna om din personliga utveckling och du får möjlighet att själv forma din roll och arbetssituation. Självklart erbjuder Widforss också tjänstepension, friskvårdsbidrag och personalrabatter.

Övrigt

Start: Omgående / enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Kundtjänstchef / Head of Customer Success intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Annan
Ort
Stockholm
Antal timmar per vecka
8 - 40
Typ av kontrakt
Sommarjobb
Typ av jobb
Omvårdnad
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Omvårdnad | Sommarjobb | Annan