Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!
Vi söker en Coordinator till vår Distributionsavdelning, som ansvarar för leveranser av drivmedel och eldningsolja till våra stationer och kunder inom B2B och B2C.
Jobbeskrivning
I rollen som Coordinator Distribution kommer du, tillsammans med dina kollegor på avdelningen, ta det dagliga ansvaret för OKQ8’s leveranser. Planering och leverans av produkter är outsourcat, vilket betyder att tjänsten primärt omfattar att upprätthålla ett effektivt och utvecklande samarbete med våra transportörer/åkerier och kvalitetssäkra distributionen genom uppföljning och korrigering av transportörers/åkeriers prestanda, med syfte att säkerställa att distribution av våra produkter sker i tid och inom gällande regler och lagstiftning.
Med fokus på att tillhandahålla den bästa servicen i branschen får du en viktig roll för att optimera både kvalitet och ekonomi.
Internt får du ett givande och tätt samarbete med övriga avdelningar inom Supply Chain divisionen och du får en viktig roll i att koordinera mellan Distributionen, OKQ8’s kundtjänst, Försäljningsavdelningen och transportörer.
Tjänsten är en tillsvidare anställning med start enligt överenskommelse. Placering är i Malmö och i divisionen Supply Chain.
Vi söker
Vi behöver en medarbetare med stort engagemang, driv och förmåga att ta egna initiativ och som vill vara med att utveckla och optimera den framtida distributionen inom drivmedel. Du kommer att bli involverad i många olika områden, samtidig som du blir en nyckelperson för att OKQ8 levererar den bästa servicen till våra kunder.
Kunskap om logistik och bulkdistribution är önskvärt och du får mycket gärna ha erfarenhet av att jobba med leverantörer inom transport. Vidare har du goda kunskaper i svenska geografi och ekonomin inom transporter.
Välkommen med din ansökan senast den 29/1-21! Vi intervjuar löpande och vill göra dig uppmärksam på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten kontaktar du rekryterande chef Carsten Maerkedahl på . Frågor om processen besvaras av HRBP Göran Våglund på .
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag
Lunchbidrag som betalas ut med lönen
Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet
Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet
Lån via OKQ8 Bank till rabatterade priser
Personalrabatt på våra stationer
3 extra klämdagar varje år, utöver semester
Utbildningar via interna plattformar
Fler personalerbjudanden i förmånsportalen
08-04-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!