Inaktiv platsannons

Nyutexaminerad och vill arbeta inom finansbranschen? i -

  Dina arbetsuppgifterSom Operations Specialist ingår du i ett backofficeteam där du har eget ansvar för det löpande arbetet med dina uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår bland annat affärsregistrering, avstämningar och värdering av portföljer, andelshantering samt navkursberäkningar. Arbetet innefattar även bokföring och redovisning av värdepappers- och andelstransaktioner. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, depåbanker och andra motparter. Kvalitet i leveranserna är en grundläggande framgångsfaktor. Start: Så snart som möjligt Placering: StockholmOmfattning: HeltidDetta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att vara anställd av Wahlstedt Sageryd. Din profilFör att du ska trivas i den här rollen krävs ett strukturerat och n

8 - 40 timmar per vecka

Om tjänsten


 

Dina arbetsuppgifter

Som Operations Specialist ingår du i ett backofficeteam där du har eget ansvar för det löpande arbetet med dina uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår bland annat affärsregistrering, avstämningar och värdering av portföljer, andelshantering samt navkursberäkningar. Arbetet innefattar även bokföring och redovisning av värdepappers- och andelstransaktioner. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, depåbanker och andra motparter. Kvalitet i leveranserna är en grundläggande framgångsfaktor. 

Start: Så snart som möjligt 
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid

Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att vara anställd av Wahlstedt Sageryd. 

Din profil

För att du ska trivas i den här rollen krävs ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Wahlstedt Sageryd följer checklistor och rutinbeskrivningar för att säkerställa kvaliteten i deras leveranser. De håller mycket hög servicenivå gentemot deras kunder. Därför är förmågan att kommunicera internt och externt samt skapa goda arbetsrelationer är en förutsättning. Arbetet kräver att du tar stort ansvar för dina uppgifter men också att du har god samarbetsförmåga då gruppen har ett övergripande gemensamt ansvar för att arbetet utförs korrekt.

Erfarenhet och Kvalifikationer 

Vi söker dig som har en genomförd eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi samt erfarenhet från finansiell-/värdepappersadministration. Utöver detta önskar vi att du har goda kunskaper svenska och engelska samt goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom bank och finans och/eller fondadministration/backoffice. 


Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Universitet/Högskolestudier
Ort
-
Antal timmar per vecka
8 - 40
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Försäljning / Inköp
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Försäljning / Inköp | Heltidsjobb (förstajobb) | Universitet/Högskolestudier